niedziela, 24 grudnia 2017

Książki z Bożym Narodzenim w tle + życzenia


Wigilia Bożego Narodzenia już dziś! W związku z tym świętem przygotowałam dla Was mini zestawienie historii, w których Boże Narodzenie również odgrywa bardzo ważną rolę, jeżeli nie jedną z najistotniejszych. Będzie śnieg, będą lampki na choince, aż w końcu oni - ci wyjątkowi bohaterowie, których albo już znacie, albo dopiero poznacie!

Początkowo myślałam, by stworzyć zestawienie na zasadzie TOP 10, ale szybko musiałam zmienić konwencję. Dlatego też przyrównałam dane tytuły do kategorii literatury, dzięki czemu ktoś może znaleźć dla siebie więcej: psychologia, romans, kryminał, fantasy, klasyka, familijna... aż w końcu nawet i antologia świątecznych opowiadań. Zapraszam!


Love Line - Nina Reichter


Zaczynam od książki dla nieco bardziej wymagających kobiet, do której na nowo powróciłam. Powinnam zająć się czymś innym (bo i tak mam sporo do czytania na studia), ale Matt & Beth nie chcą wyjść mi z głowy. Dlatego też odpuściłam walkę sama z sobą, ponieważ już pierwsze słowa tej powieści przeniosły  mnie do Nowego Jorku... w czas radosnego świętowania Bożego Narodzenia.  

Wyjątkowa powieść, w której śnieżne święta odgrywają ważną rolę - wprowadzenie całej historii. Poprzez genialne pióro Reichter otula nas kocykiem i tworzy piękne krajobrazy zimy. Nie zabraknie ciepłej herbaty, jazdy na łyżwach czy nawet spaceru po okrytym śniegiem Nowym Jorku. To wszystko połączone z drugim dnem tej tylko pozornie prostej historii tworzy wyjątkową kombinację, od której nie sposób się oderwać.


Ostatnia Spowiedź TOM II/III - Nina Reichter


Skoro już mówiłam o jednej serii Reichter, warto wspomnieć o tej drugiej (a przy tym tej pierwszej). W Ostatniej Spowiedzi (dokładnie w końcówce tomu II oraz początku III) przeniesiemy się do małej niemieckiej mieściny w końcówce grudnia. Będą prezenty, będzie kominek, a przede wszystkim będzie wyjątkowy prezent!!! To TRZEBA przeczytać!

Ostatnia Spowiedź to trylogia, dlatego nic dziwnego, że przez taki okres czasu w życiu bohaterów święta również musiały znaleźć miejsce dla siebie. Dzięki temu dowiemy się, w jaki sposób gwiazdy muzyki pop spędzają Boże Narodzenie!


Morderstwo w Boże Narodzenie - Agatha Christie


Jak sama nazwa wskazuje - nie zabraknie w tej książce tematyki świątecznej. Sama jeszcze nie czytałam, ale wiem, że to tylko kwestia czasu (w końcu to Christie). Boże Narodzenie, morderstwo, zagadka... mam nadzieję, że takie zestawienie nigdy nie zepsuje Waszych prawdziwych świąt.



Morderstwo na starej plebanii - Jill McGown


Skoro pozostajemy w tematyce świątecznej, nie mogłabym zapomnieć o świeżutkiej powieści, którą zaledwie kilka dni temu przeczytałam. Tutaj również morderstwo ma miejsce jeszcze przed pasterką, ale psuje wiele dni po niej. Ciekawa historia otuli Was mroźnym wiatrem, dlatego zaopatrzcie się w kubek herbaty bądź kakao.


Pensjonat pod Świerkiem - Antologia


Jakże by mogło zabraknąć Pensjonatu pod Świerkiem, w którym wszystkie opowiadania dzieją się podczas tych świąt. Mamy pensjonat, mamy zagubione owieczki w postaci ludzkich dusz, a w końcu mamy ciepło rozgrzewające nasze serca po lekturze. Wyjątkowa antologia.


Dziadek do orzechów - E.T.A. Hoffmann


Dziadek do orzechów to magiczna opowieść o przyjaźni i magii świąt. Cuda w końcu dzieją się głównie pod koniec roku kalendarzowego, prawda? Zatem nic dziwnego, że w domu pewnej rodziny nagle zabawki ożywają, a główna bohaterka będzie musiała zmierzyć się z wieloma przeciwnościami, by w końcu odnaleźć to, za czym warto podążać. To ciepła, bajeczna opowieść w świątecznym stylu.


Miłość pod Psią Gwiazdą - Anna Łacina


W powieści jednej z moich ulubionych pisarek akcja świąteczna ma bardzo ważne znaczenie w życiu głównej bohaterki. W jakimś sensie staje się punktem zwrotnym. Mimo że Miłość po Psią Gwiazdą nie jest opowieścią stricte świąteczną, nie zabraknie w niej podobnego wątku. Oprócz tego jest ciepłą, familijną opowieścią, którą bardzo Wam polecam!


Opowieść wigilijna - Charles Dickens 


No i ostatni tytuł to klasyka w tym temacie. Opowieść o wewnętrznych zmianach, potrzebie dobra w sercu i takiej prostej ludzkiej życzliwości. Choć nie wiem, czy jest sens tłumaczyć podobną historię, którą pewnie wszyscy już bardzo dobrze znają. Warto przeczytać, bo i warto się zmieniać i lubić święta. Ponieważ wtedy doceniamy czyjąś obecność.

~~*~~

Bałwany ćwierkają radosną nowinę,
Że czas maleńką pozdrowić Dziecinę.
W ten czas świąteczny ślę Ci życzenia,
Wesołych Świąt i marzeń spełnienia!

8 komentarzy:

  1. Na szczęście jest w czym wybierać, jeśli chodzi o świąteczne lektury. Wesołych Świąt i bogatego, książkowego Mikołaja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oprócz "Opowieści wigilijnej" nie czytałam żadnej z tych książek, także mam co nadrobić. Wesołych Świąt!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z wymienionych tutaj czytałam jedynie "Opowieść wigilijną", przynajmniej klasykę znam. :P Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe propozycje, czytałam tylko ''Opowieść wigilijną''. ;) Wesołych świąt. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe tytuły. :)
    Zdrowych, spokojnych, pełnych wiary i nadziei świąt Bożego Narodzenia.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Dickensa na święta polecam Ci też 'Świerszcza za kominem'/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdrowych i spokojnych Świąt:) kilka tytułów na pewno sobie upatrzę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwy wysyp książek o tematyce świątecznej. Pomyślności w nowym roku.:)

    OdpowiedzUsuń