sobota, 28 kwietnia 2018

Jak łatwo i przyjemnie zachęcić dziewczynki do czytania? #czytelnia

Czy Twoja dziewczynka chętnie czyta? Zapewne różnie z tym bywa i o wiele chętniej obejrzy po raz dziesiąty bajkę Disneya, niż sięgnie po obowiązkową lekturę. Czy chcesz to zmienić? Bo widzisz... mam na to rozwiązanie i jeżeli Twoja pociecha choć minimalnie jest podobna do mnie w jej wieku, zapewniam, że niebawem zacznie czytać z przyjemnością!

   
Zacznę ten wykład dość inaczej, bowiem od własnej historii. Widzicie - jak byłam dzieckiem, nie przepadałam za książkami. Sięgnęłam tylko po te, które wypełnione były większą ilością ilustracji niż słów. Ale od tej reguły były wyjątki. Mianowicie uwielbiałam księżniczki Disneya (wciąż je uwielbiam), i na całe szczęście moja mama o tym wiedziała. Dlatego kupowała mi krótkie powieści właśnie z postaciami Disneya w roli głównej. Chyba nie muszę mówić, jak często i gęsto po nie sięgałam, prawda?

Książeczki z serii #czytelnia mają właśnie na celu zainteresować najmłodszych do czytania, tworząc zestaw idealny do dziecięcej biblioteki. W zależności od stopnia trudności (czyt. wieku) wydawnictwo Egmont przygotowało tytuły, które zdecydowanie spodobają się najmłodszym. Bo jakże by inaczej, skoro możemy przeżyć kolejne przygody z ulubionymi bohaterami?

#Czytelnia to niezwykłe powieści dla dzieci wydawane w trzech seriach o wzrastającym poziomie stopnia trudności tekstu. 
 
Seria żółta gwarantuje fantastyczną zabawę dzieciom dopiero rozpoczynającym swoją przygodę z czytaniem (powiedziałabym wiek od 6 do 9 lat). Będzie to właśnie omawiana przeze mnie w następnych akapitach opowieść o małej Arielce na fali oraz Odkrycie Belli, czyli Disney. Księżniczka-Początki, bowiem każda księżniczka ma swoją historię, a każda historia ma swój początek. Książeczki te charakteryzują się dużą czcionką, łatwym tekstem oraz wieloma pięknymi, barwnymi ilustracjami (albo na całą stronę albo mniejszymi obok tekstu). Opowiadania są łatwe w zrozumieniu oraz zakończone zadowalającym morałem. 


Seria niebieska, przeznaczona dla nieco starych dzieci (9 do 13 lat), zapewni im emocjonującą lekturę dzięki fascynującej i wartkiej akcji. Za przykład niech posłużą tytuły: Anna & Elsa. Powrót do lodowego pałacu oraz Zaplątani. Zanim żyli długo i zaplątani. W tej serii poziom trudności już jest nieco wyższy. Jest więcej tekstu, bowiem sama czcionka jest drobniejsza w porównaniu do serii żółtej. Ilustracji jest już mniej, a gdy już się pojawiają na ogół są czarno-białe. Co ciekawe - na samym końcu Zanim żyli długo i zaplątani znajdują się kolorowe strony przybliżające sylwetki postaci znane z filmu i serialu.



W serii czerwonej natomiast każdy wprawiony w czytaniu miłośnik książek (od około 13 lat wzwyż) na pewno znajdzie dla siebie coś ciekawego! Na ten moment nie ma tytułów w tej serii, ale już niebawem się pojawią!

O samych historiach nie ma raczej co się rozwodzić. To jedne z tych opowieści, które po prostu rozczulają, tworząc takie przyjemne, ciepłe uczucie w serduchach. Przygody są lekkie, proste, a co najważniejsze - wszystko zawsze kończy się szczęśliwie. Nie tylko bohaterki, ale także czytelniczki uczą się czegoś nowego, co kształtuje charaktery i motywuje do pracy nad sobą. Ponieważ WSZYSTKO JEST MOŻLIWE!
  
I tak to wygląda. Ja sama jestem oczarowana i już nie mogę się doczekać, by przekazać książki młodszym dzieciom, zaszczepiając w nich miłość do literatury. Bo czym skorupka za młodu nasiąknie... Dbajmy o to. Szczególnie, że w obecnie rynek obfituje w coraz to ciekawsze pozycje dla dzieci! A one same nie są jakoś szczególnie drogie (cena okładkowa to 14,99 zł oraz 16,99 zł, ale na stronie wydawnictwa na ogół znajduje się promocja 30%). Także korzystajcie!
  
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Więcej informacji na stronie wydawnictwa!
http://egmont.pl/

4 komentarze:

  1. Co do tej niebieskiej, to nie za wysoko tę górną granicę dali? No, ale ja byłam małym molem książkowym, więc może inaczej na to patrzę ;D. Ogólnie wyglądają bardzo zachęcająco :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja sama z głowy wymyślałam przedział wiekowy... Myślisz, że za wysoki? W sumie nie wydaje mi się, ale możliwe, że masz rację ;)

      Usuń
  2. Myślę, że to dobry wybór na prezent dla moich młodszych kuzynek, które nie bardzo ciągnie do czytania :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne! Muszę sprawić taką książeczkę mojej Córce, która właśnie zaczyna swoją przygodę z czytelnictwem:)

    OdpowiedzUsuń