sobota, 20 maja 2023

Rodzina Monet. Perełka 1 - Weronika Anna Marczak


Jak ja się cudownie bawię podczas lektury Rodziny Monet! No głowa mała! Po tej części historia o Hailie i jej braciach oficjalnie staje się moim ukochanym guilty pleasure, do którego będę powracała w chwilach smutku bądź po prostu z potrzeby serca - bo być z tą rodzinką to czysta przyjemność. Stąd też absolutnie mnie nie dziwi, że Rodzina Monet. Perełka świeci triumfy w Księgarni TaniaKsiazka.pl.

Ciąg dalszy przygód Hailie i jej braci. Rodzina Monet - nie zaskoczę - dalej ma wszystko: jachty, prywatne odrzutowce, złote porsche, kluby nocne, no generalnie wszystko. Ale mają też coś, co jest dla nich najważniejsze - mają siebie. Tutaj to rodzina gra pierwszoplanową rolę, czego Hailie WRESZCIE się nauczyła. W trakcie podróży z rodziną (a podróżować będzie w tej części naprawdę dużo) odkryje braci na nowo, ale przede wszystkim odkryje siebie. W tej części przyjdzie czas na nią, ponieważ również i ona zawalczy o swoją rodzinę.

Muszę przyznać, że cała ta opowieść jest szalenie naiwna, ale przy tym tak urocza, że naprawdę nie sposób się przy niej nie rozpłynąć. Serio, mam dwadzieścia siedem lat i jak zakochana nastolatka zaczynam lekturę i nie ma opcji, że ją odłożę, dopóki nie doczytam jej do końca. Dlaczego? Och, powodów jest kilka.

Największym atutem są bohaterowie, ale przyznam szczerze, że w nosie mam wszystkich ludzi obok Hailie (mogliby w ogóle nie istnieć). Najbardziej urzekają mnie jej bracia. Zapytacie, dlaczego mnie urzekają? Otóż absolutnie wszyscy mają w sobie to coś,  czego (jestem pewna) każda czytelniczka będzie pożądała - miłość braterską. Miłość braterska w wykonaniu Vincente'a, Willa, Dylana, Tony'ego i Shane'a jest tym, o czym śnią wszystkie nastolatki (mimo że niekoniecznie zdają sobie z tego sprawę)! Jest wrednie, ale po chwili przeuroczo. Są kłótnie, ale potem godzenie. Hailie jest księżniczką, a dzięki temu czytelniczka też może czuć się jak księżniczka. I o to chodzi - o to rozpływanie się. Opieka, jaką obdarzają ją jej bracia, jest rozbrajająca i życzę ją absolutnie wszystkim - bo któż by nie chciał mieć super przystojnych, sympatycznych, atrakcyjnych i BOGATYCH braci? Wiecie, oni są bogaci... to i wy. Także zapnijcie pasy, ponieważ w tym tomie podróżujemy naprawdę często, a czasami nawet w złotym porsche!

I ja wiem, że ta opowieść posiada minusy i  to wiele. 3/4 chociażby Perełki jest opowieścią o niczym. Takie rozpieszczone życie bogatych ludzie, którzy non stop podróżują, świetnie się bawią, otaczają się bogactwem. Nie okłamujmy się - mało kto może sobie na to pozwolić, a i nie jestem pewna, czy wychwalanie mafijnego życia jest dobrym wzorcem... Ale dobra tam! To przecież historia dla młodzieży, a nawet i Rodzina Monet ma w sobie cudowne wzorce - przede wszystkim na piedestale stawia miłość rodzinną, a to coś, o co naprawdę ciężko w obecnych czasach.

Gdybym tylko mogła, skróciłabym tę część o połowę, ponieważ wspomnienia z poprzednich tomów naprawdę były zbędne (pamiętałam je sprzed miesiąca). Oprócz tego część wydarzeń była naprawdę nic nie wnosząca, ale to po prostu ja to widzę. Weronika Marczak pisze dobrze, lekko, a jej niektóre żarty są naprawdę udane. Uwielbiam pyskówki między bohaterami (dobra, tak serio to tylko między Hailie i braćmi), a i niektóre komentarze na temat świata i ludzi są całkiem trafne.

Nie dziwi mnie fenomen tej historii. Rodzina Monet posiada wszystko, czego młode dziewczęce serca potrzebują - szara myszka staje się księżniczką i na każde wezwanie ma piątkę super ekstra rycerzy. No heloł, kto by tak nie chciał? To właśnie tworzy fenomen Rodziny Monet - wiernych czytelników, do których w sumie i ja należę! Już się nie mogę doczekać następnej części, więc czekajcie razem ze mną, bo razem zawsze raźniej! Rodzinę Monet znajdziecie na pierwszym miejscu w bestsellerach TaniaKsiazka.pl!

PS. Nie uważacie, że lepiej by było, gdyby po prostu pociągnęli tomy 1, 2, 3, 4 i 5, zamiast rozbijać je na tom 2 część 1, tom 2 część 2, tom 3 część 1? Książka by na tym nie utraciła, a i dla czytelnika spoza Wattpada byłoby to ciut łatwiejsze. 

PS2. Wiecie, że podkładając okładkę pod lampę UV znajdziecie na niej ukryty cytat? Ja mam: "Nie masz się co przejmować, dziewczynko. Jesteś naszą siostra. Mogą ci skoczyć". Że tak się wyrażę - CZADOWO! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TytułRodzina Monet. Perełka
Autor: Weronika Anna Marczak
Seria: Rodzina Monet Tom 3 Część 1
Wydawnictwo: You&Ya
Premiera: 17. maja  2023
Liczba stron: 478
Format: 135x205
Oprawa: Miękka
Cena okładkowa: 49,90 zł
Kategoria: Młodzieżowa
*

1 komentarz: