czwartek, 19 września 2013

Alchemik - Paulo Coelho

W końcu przeczytałam książkę autora, którego jedni uwielbiają, inni gardzą. I nareszcie mogę stanąć po jednej z tych stron.

"Alchemik" otwiera te drzwi w naszej duszy, o których istnieniu wolelibyśmy czasami zapomnieć. Każe marzyć, podążać za własnym powołaniem, podejmować ryzyko, pójść w świat i wrócić wystarczająco śmiałym, by stawić czoło wszelkim przeszkodom. Baśniowa, alegoryczna opowieść o wędrówce andaluzyjskiego pasterza jest tłem do medytacji nad tym, jak ominąć życiowe pułapki, by dotrzeć do samego siebie.
Alchemia Paula Coelho to tajemna wiedza o prawdzie i jej dwu obliczach. Autor burzy wszelkie bariery bojaźni, które powstrzymują strumień naszych pragnień. Potrzeba "Alchemika" i jego światowy rozgłos są oczywiste, albowiem lektura książki przemienia w złoto nawet najbardziej zaśniedziałe sprężyny ludzkich marzeń.

Ludzie mogą mi mówić o Paulo Coelho jako o szczęściarzu, który nie ma umiejętności pisarskich, a ja i tak będę mówiła - "Przeczytałam "Alchemika" i mnie się akurat spodobało!". Było czasami ciężko. Na początku książka w ogóle mi się nie spodobała. W ogóle! Już miałam ochotę wieszać wilki na bestsellerowym autorze, kiedy to w końcu mnie wzięło. Zaczytałam się! I po prostu byłam ciekawa, co będzie dalej.

Oprócz pięknych cytatów, książka oferuje historię do niej "podłączoną". Czasami naprawdę miałam wrażenie, że to cytaty są tutaj najważniejsze a cała akcja miała na celu tylko je ukazać w odpowiednim świetle. Możliwe że tak właśnie jest, gdyż cytaty po prostu się przepiękne - wprawiają w ruch nasze szare komórki i pozwalają uwierzyć. W co takiego? W marzenia!

"Kiedy czegoś gorąco pragniesz, to cały wszechświat działa potajemnie by udało Ci się to osiągnąć".

Polecam! Niech każdy sam przeczyta i dopiero wtedy może oceniać twórczość P. Coelho!

~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Alchemik
Autor: Paulo Coelho
Wydawnictwo: Drzewo Babel
Liczba stron: 200
Data wydania: 1988
Gatunek: Psychologiczna
~~~~~~~~~~~~

19 komentarzy:

  1. Nie znam jeszcze twórczości tego autora, ale zamierzam niebawem to zmienić, ponieważ jakiś czas temu nabyłam w antykwariacie ,,11 minut'' tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i czułam się prowadzona jak dziecko, któremu wszystko trzeba podać na tacy. Przemyślenia interesujące, ale jak dla mnie powielające powszechną wiedzę. Czytał kiedyś jego "Największy dar" o Liście do miłości i to jedyny jego tekst, przy którym bez wahania powiem jestem na TAK. Zainspirował mnie i pokazał inne spojrzenie na ten tekst.

    PS. Nie myślałaś o wyłączeniu weryfikacji obrazkowej? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze - jakoś mi to wcześniej nie przeszkadzało.
      Dopiero teraz zaczęło xD
      Dziękuję za podpowiedź.

      Usuń
  3. Kiedyś próbowałam przeczytać dzieło Coelho, jednak nie szło mi to nic a nic. Może jeszcze kiedyś spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno temu czytałam tę książkę. Nie należy do moich ulubionych, ale nie była najgorsza.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam coś tego autora i bardzo mi się podobało, chociaż nie lubię filozoficznych wywodów, tutaj nie mialam problemu z interpretacją. Planuję przeczytać wszystko tego autora, a do jego twórczości trzeba dojrzeć, tak mnie się wydaje, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam filozoficzne książki. Od Coelho czytałam "Weronika postanawia umrzeć", która jest jedną z moich ulubionych książek :) fragment "Alechemika" czytałam ostatnio w szkole na języku polskim i już byłam zauroczona, więc pewnie niebawem sięgnę po tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Alchemika" nie czytałam, natomiast czytałam "Bridę" i "Weronika postanawia umrzeć" i nie przekonałam się do autora. Nie 'nienawidzę', ale też nie uwielbiam :) więc może sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam go jeszcze przed sobą, ale w końcu też będę musiał stanąć po jednej ze stron :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze nie zapoznałam się z twórczością tego pisarza, choć sentencji czytałam chyba dziesiątki i są moim zdaniem niesamowite. Aktualnie mam już w planach "Jedenaście minut" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też bardzo dziękuję za miłe słowa i dodanie do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam styczność z Paulo przy okazji "Weroniki". Ale jakoś moje odczucia były średnie. Kto wie, może po "Alchemiku" zmienię zdanie na lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam kilka książek tego autora, ale jakoś nie przepadam za nim, może jest zbyt przereklamowany, albo ja nie rozumiem jego twórczości, nie wiem :)
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakiś czas temu czytałam "Alef" i nawet mi się spodobało. Po "Alchemika" też planuję sięgnąć, by przekonać się jakie będzie moje zdanie o nim. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś czytałam i mi się podobała. Za jakiś czas chciałam znowu ją przeczytać... I jakoś nie mogłam przez nią przebrnąć..

    OdpowiedzUsuń
  15. Alchemik stoi u mnie na półce, ale tylko stoi. Nie specjalnie mnie do niego ciągnie. Kiedyś trzeba będzie się jednak opowiedzieć po któreś stronie. Na razie dzielnie uciekam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak to jest z książkami: jednym się podobają, drugim nie. Mnie "Alchemik" nie przypadł do gustu (gwoli ścisłości - chyba go nawet nie doczytałam). Z tymi cytatami coś jest na rzeczy - piszesz, że są tutaj najważniejsze i że ci się podobały. Ja natomiast należę do osób, które nie lubią tego rodzaju stwierdzeń/aforyzmów itp., więc i (prawie) całość mnie nie zachwyciła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również lubię jego twórczość, jednak w dużych odstępach czasu. Ten tytuł mam jeszcze przed sobą, za jakiś czas na pewno się za niego zabiorę. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam kilka jego książek i pamiętam, że może zachwytu nie było, ale raczej pozytywnie odebrałam jego pióro. :)

    OdpowiedzUsuń