sobota, 21 marca 2015

Jak znaleźć tego jedynego i samej się nie zgubić. 21 sekretów dla kobiet - Jason i Crystalina Evert

Skąd mam wiedzieć, czy on naprawdę mnie kocha?
Może jestem zbyt wybredna?
Czy ja w ogóle zasługuję na miłość?
Czy powinnam ciągnąć ten związek?
A jeśli miłość nie jest warta tego ryzyka?
Czy są tu jeszcze jacyś porządni mężczyźni?

Oto książka, która pomoże Ci odnaleźć odpowiedzi na te nurtujące pytania. W "Jak znaleźć tego jedynego i samej się nie zgubić" czytelnik odkryje aż 21 strategii, które pomogą każdemu podnieść poprzeczkę, zamiast siedzieć na niej i czekać na pojawienie się księcia z bajki.

Przywitajmy się z Jasonem i Crystaliną Evert - małżeństwem, które wspólnie od ponad dziesięciu lat podróżują po świecie, przemawiając do ponad miliona singli o tym, jak znaleźć miłość, nie obniżając swoich wymagań. Są autorami kilku publikacji na ten temat; wspólnie prowadzą strony internetowe, a ich celem jest przede wszystkim niesienie pomocy tam, gdzie jej potrzeba, choć rzadko kto to zauważa.

Pewnego razu na lekcji religii w liceum ogólnokształcącym, podczas kursu przedmałżeńskiego (dla klas maturalnych), ksiądz zadał jedno bardzo niecodzienne pytanie:

Czym różni się prostytutka od kobiety, która uprawia seks bez ślubu?

Oczywiście odpowiedzi pojawiły się natychmiast - kobieta lekkich obyczajów bierze za to pieniądze. Przecież każdy to wie. A jednak ksiądz nie wydawał się usatysfakcjonowany odpowiedzią, a i uczniowie po krótkim zastanowieniu zaczęli wątpić w odpowiedź. W końcu chłopak przecież też może kupić coś ładnego dla swojej ukochanej po udanej nocy... 

Wszystko jest ładnie, pięknie, póki para ze sobą chodzi. Gdy się rozstają, sytuacja zaczyna ulegać zmianie. Nagle jej własne ciało stało się czymś, co należy nie tylko do niej...  W jej głowie rodzą się wątpliwości, żal, a przede wszystkim wstyd: jak mogła mu zaufać? Mimo to czasu już nie zmieni.

I o tym właśnie jest bestsellerowy już poradnik: "Jak znaleźć tego jedynego i samej się nie zgubić". Jason i Crystalina Evert przekonują, iż życie w czystości to coś więcej niż zwykłe "Nie" powiedziane chłopakowi. Zachowanie cnoty pomoże kobiecie w znalezieniu partnera - dlaczego? Ponieważ nie będzie skupiała się na doznaniach fizycznych, lecz psychicznych, czyli tą kategorią naszego życia, która jest najważniejsza już po czterdziestym roku życia. 

Jason i Crystalina Evert
"Twoje pierwsze kroki mogą być chwiejne. Im częściej jednak będziesz stawała w obronie własnej godności, tym łatwiej i naturalniej będzie ci to przychodziło. Nie wątp w siebie. Odwaga nie jest cechą zapisaną w genach, którą jedni dziedziczą, a inni nie. To nieprawda, że ludzie są wytrwali, ponieważ są silni. Stają się silni, ponieważ są wytrwali. Ta droga nie należy do najłatwiejszych, ale odwagi! Im bardziej wymagająca wspinaczka, tym wspanialszy widok ze szczytu".

Przyznam, iż jestem zadowolona z lektury. Autorzy wyszli daleko poza zwykłe poszukiwanie męża, tłumacząc, których typów unikać, od kogo trzymać się z daleka, a komu należy dać drugą szansą. Mówią o Bogu w tak piękny sposób, przy okazji podając wiele przykładów, które miały naprawdę miejsce - o kobietach, które żałują swoich czynów, swojej naiwności, i starają się uchronić przed błędami innych ludzi. 

Zgadzam się z autorami w wielu kwestiach, które poruszyli. Sama zauważyłam po swoim otoczeniu, iż wiele par jest ze sobą z przypadku - tylko po to, by nie być singlem. A tak nie powinno być, ponieważ przez swój strach, krzywdzą siebie nawzajem naiwnym poczuciem bezpieczeństwa. "Jak znaleźć tego jedynego i samej się nie zgubić" jest właśnie takim oto życiowym poradnikiem, z którym powinien zapoznać się każdy, kto właśnie stoi na rozdrożu miłosnej drogi. 

Jesteś jedną z wielu... czy tą jedyną?
Jesteś kimś „na teraz”... czy kimś „na zawsze”?

Podczas lektury tego poradnika przypomniałam sobie pewną książkę pt. "Trafiona przez piorun". Recenzowałam ją jeszcze na początku tego bloga [KLIK], gdzie autorka, dająca swe świadectwo, opowiada o tym, jak przyglądała się po śmierci ślubowi swoich rodziców. Stali właśnie przed ołtarzem i mieli złożyć sobie przysięgę. Gloria Polo widziała, jak ojciec, który był typowym playboyem, został przyćmiony swoją narzeczoną, a przyszłą żoną, która wręcz lśniła, ponieważ zachowała czystość dla tego jedynego. Czytałam tę książkę dwa lata temu, a wyobrażenie sobie tej chwili utkwiło mi w pamięci aż po dziś dzień.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Jak znaleźć tego jedynego i samej się nie zgubić. 21 sekretów dla kobiet
Autor: Jason i Crystalina Evert
Tłumaczenie: Aleksandra Lewandowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Święty Wojciech
Data wydania w Polsce:  2015
Liczba stron:440
Kategoria: Poradnik








~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A na koniec przepiękna piosenka od Studia Accantus! (Uwielbiam ich!!!) 

Sylwia Banasik i Adrian Wiśniewski - Tylko jedno życie masz (Afera Mayerling)

10 komentarzy:

  1. Niestety, w tym wypadku książka mi nie pomoże :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tego jedynego już znalazłam i sama także się nie zgubiłam :) Dlatego odpuszczę sobie tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem w odpowiednim wieku, żeby czytać taki poradnik. Poczekam do klasy maturalnej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego jedynego już znalazłam, tak więc książka jak dla mnie przydatna nie będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam ten poradnik w nowościach wydawniczych, ale nie mam zamiaru go czytać, bo jestem już mężatką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba jestem szczęściarą, bo udało mi się trafić za pierwszym razem idealnie :) Co do samej książki, nie słyszałam o niej nigdy wcześniej i przyznać muszę, że zaskoczyła mnie troszkę idea tego poradnika.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka może być na prawdę przydatna. Ale chyba jeszcze nie jestem w odpowiednim wieku :))
    Z chęcią przeczytam za parę lat :D
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. O, to chyba nie dla mnie, chociaż generalnie wygląda na ciekawą pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chce podziekowac dr Agbazara z AGBAZARA TEMPLE za sprowadzenie mojego meza, który zostawil mnie i dzieci na prawie 2 lata. Nigdy nie nauczylem, ze go odzyskam, dopóki nie zobaczylem w Internecie komentarza na temat dr. agbazary i skontaktowalem sie z nim, po wykonaniu wszystkich instrukcji udzielonych mi przez dr Agbazara, mój maz wrócil blagajac o przebaczenie w ciagu 48 godzin. Dzieki doktorze, twoje zaklecie jest naprawde swietne. Dla tych z Was, którzy maja problem z malzenstwem / zwiazkiem, powinni skontaktowac sie z nim za posrednictwem ( agbazara@gmail.com ) LUB WhatsApp / zadzwon ( +2348104102662 ). I przezyj to sam.

    OdpowiedzUsuń