niedziela, 24 kwietnia 2016

Historia bez cenzury - na żywo i na papierze!

Jeszcze nie tak dawno temu wspominałam Wam o historycznej Grze o Tron, w której twórcy jednego z moich ulubionych programów na YouTube (jeżeli w sumie nie ulubieni!) obrazowali na przykład najróżniejsze inspiracje do największego dzieła George'a R.R. Martina. Prawda jest taka, że tym samym chciałam Was zachęcić do obejrzenia więcej niż tylko tego jednego filmiku, ponieważ ja sama uwielbiam do nich wracać. Bo któż by nie lubił połączenia przyjemnego z pożytecznym, czyli nauki z rozrywką? 

A skoro książka... to i spotkania z czytelnikami! Właśnie 22 kwietnia o godzinie 18:00 w Gdańsku!

Nic zatem dziwnego, iż nie mogłam się doczekać pierwszej (bo sądzę, że nie ostatniej) książki właśnie zatytułowanej Historią bez cenzury, w której prowadzący HBC (w tym przypadku wcielający się w rolę pisarza) Wojciech Drewniak opowiada o dziesięciu postaciach historycznych - piątka znana była już z filmików i tym razem nasza wiedza jedynie się rozszerza, a druga połowa to osobowości, o które właśnie my - widzowie, a przyszli czytelnicy - się domagaliśmy!

Brzmi strasznie?! Otóż nie! Każdy, kto miał przyjemność kiedyś posłuchać materiałów przygotowanych przez ekipę HBC wie doskonale, że historia jest po prostu niezwykła! Chłopaki niczym nie przypominają tych znużonych życiem nauczycieli, przez których lekcje są po prostu nudne! To ludzie z pasją, od których można się wiele nauczyć!

Pytania, pytania, pytania! Czasu by nie starczyło, gdyby Wojciech Drewniak miał na nie wszystkie odpowiedzieć!

Jak dla mnie książka Historia bez cenzury jest po prostu genialna! Gdy czytam tekst, miałam wrażenie, że słyszę głos Wojtka! Książka jest po prostu szczera w swoim przekazie! Udowadnia, że historia to po prostu niewyczerpane źródło wiedzy... i rozrywki! W dodatku sam kanał HBC to jeden z tych kanałów na YouTube, który po prostu warto oglądać! Niech ich będzie jak najwięcej, a ja sama na kolejną książkę (jak i na każdy kolejny filmik) czekam z niecierpliwością!

I nie tylko ja! Na spotkanie z Wojtkiem przybyły tłumy! Aż żałuję, że nie zrobiłam im wszystkim zdjęcia, no ale... pilnowałam miejsca, żeby chociaż zobaczyć prowadzącego HBC i porobić na pamiątkę masę zdjęć! A było co fotografować! A raczej kogo! 

Trochę śmiechu, trochę powagi - oto recepta na udany kanał o historii!
 
Po raz pierwszy byłam świadkiem takiej torpedy pytań i to od ludzi z najróżniejszej grupy wiekowej! Byli uczniowie podstawówki, gimnazjum, liceum... studenci, ludzie pracujący, a nawet seniorzy! To tylko pokazuje, że historia pasjonuje wszystkich - i nas łączy! Bo nawet w tym tłumie można było zamienić kilka zdań z osobami obok... i dowiedzieć się wielu ciekawostek! Niesamowite!

Dlatego właśnie lubię spotkania autorskie! Tak posłuchać kogoś, kogo normalnie słucham godzinami... tyle że w internecie.  I nagle zobaczyć, jaki jest naprawdę! I na całe szczęście - jak normalnym i jakże szczerym jest człowiekiem! Bo Wojtek Drewniak zaskakiwał mnie swoim dowcipem, swoją wiedzą... a najbardziej swoją szczerością! Gołym okiem było widać jego szacunek do każdego z nas! 

Najśmieszniejsze jednak dla mnie jest zawsze stanięcie twarzą w twarz! To takie... dziwne! Jak dla mnie często irracjonalne! Zawsze jakoś tak zapominam, co chciałabym powiedzieć... bo jakoś tak głupio! Później to ustawienie się do pamiątkowego zdjęcia, jak gdyby to był jakiś posąg! Ale spokojnie - i tak chcę zdjęcie! Bo to - jak dla mnie - wspomnienie uwiecznione w danej sekundzie! Po prostu magia! 

Tak, tak! Oto moje niesforne włosy plus moja książka... teraz z imienną dedykacją! Coś pięknego!

Mam nadzieję, że skusicie się na książkę jak i na odcinki Historii bez Cenzury! 
Tutaj łapcie link [KLIK KLIK KLIK] do ich kanału i oglądajcie! 


Miłego dnia!

16 komentarzy:

  1. Powinnam skomentować, że wow, że super, że mega (ale to to wiadomo!), ale zakochałam się w Twoim trenczu :D, przyjeżdżam i idziemy kupić mi taki ;D.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam historię:) Marto masz piękne włosy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Mam nadzieję, że oglądasz ten kanał :3
      Ojej, dziękuję, ale szczególnie piękne to one nie są ;)
      Niesforne loki!

      Usuń
  3. Takie spotkania zawsze inspirują :) Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkania autorskie są świetne!
      Szkoda, że nadal tak mało Polaków korzysta z podobnej możliwości - no ale trzeba mieć zawsze nadzieję, że kiedyś się to zmieni ;)

      Usuń
  4. Do historii nie trzeba mnie przekonywać, bo ją uwielbiam :) A po książkę, jak i filmiki z przyjemnością się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Nawet nie wiesz, jak mnie cieszy podobny komentarz *.*

      Usuń
  5. Bardzo lubię Historię bez cenzury :D A o książce jakoś jeszcze nie słyszałam, może sobie ją sprawię, bo ten kanał jest naprawdę wart uwagi :D
    http://leonzabookowiec.blogspot.com/2016/04/w-niedalekiej-przyszosci-myslowe.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest świetna - jest taka samo genialna jak filmiki! :D
      Taką literaturę to ja rozumiem ;)

      Usuń
  6. Książkę chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam jego filmiki i na pewno rozglądnę się za książką :D Swoją drogą on ma rzeczywiście genialny humor XD
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka warta uwagi! :D
      o ile nie wszystkie (A raczej znaczna mniejszość) książek wydanych przez Youtuberów mnie nie interesuje... tak fakt, że mam HBC u siebie napawa mnie radością! :3

      Usuń