poniedziałek, 11 września 2017

Magazyny: English matters #65 oraz Deutsch aktuell #83 + English Matters For Beginners


Języki obce to władza. Wie to każdy, kto nauczył się choćby jednego języka obcego w stopniu komunikatywny i wykorzystał tę wiedzę w praktyce. Dopiero wyjazd za granicę bądź obcowanie z ludźmi z innego kraju wspiera i motywuje, kiedy już tak bardzo się nie chce. Bo przecież po co mi to słówko? Dlaczego powinnam znać ten zwrot? Zapewne nigdy go nie użyję... a tu proszę!

Wzięłam do ręki kolejne magazyny dla uczących się języka angielskiego i niemieckiego. Jeszcze z początku wakacji (lipiec/sierpień). Otwieram, czytam, analizuję. Co niektóre słówka zakreślam bądź wypisuję na innej kartce - takiej, po którą zawsze będę mogła sięgnąć. Uczę się. Ponieważ chcę! Ponieważ WARTO!


 Numer 65/2017
This & That  
People & Lifestyle
• Ivanka Trump – the Shadow Princess of Politics
• My Summer Bleisure
Culture
 • British Food – Not so Bland Anymore!
 • The Boston Tea Party
 
Conversation Matters
• Rub a Dub
Language
• What’s Your Number?
• Making Do with Make and Do
Travel
• The Great Wall of Mexico
• Summer Party Destinations
 Leisure
• The Bloody Truth about  Blood Suckers
• Bruno Permanently
 
Language
• Rack Your Brain!


I kolejny raz otwieram mój ulubiony magazyn i po raz kolejny uśmiech sam wita na mojej twarzy. Jakie to przyjemne uczucie móc czytać coś w języku obcym i  to rozumieć. Człowiek zaraz czuje się bardziej "światowy", a po lekturze kolejnych artykułów już nie tylko się czuje, ale przede wszystkim staje się mądrzejszy. 


Czego tym razem się nauczyłam? Chociażby poznałam nieco bardziej Ivankę Trump. Nie znacie? Zastanówcie się raz jeszcze, ponieważ jej tata należy obecnie do najważniejszych ludzi na świecie (i mówię to nie bez przesady). Poznałam nowe słówko - bleisure, czyli business + pleasure - połączenie pracy zawodowej z wypoczynkiem, co bynajmniej nie jest we współczesnym świecie niczym dziwnym. Oprócz tego cofnęłam się do XVIII wieku i wzięłam udział w bostońskim herbatce. Poczytałam niemało o krwiożerczych wampirach oraz dowiedziałam się, jaki jest mój numer. A to wciąż nie wszystko!

Cieszę się, że w najnowszym magazynie nie zabrakło powtórki w postaci ćwiczeń. Zapewne nie tylko ja spotykam się z problemem ucznia języka angielskiego, czyli MAKE czy DO. W powszechnych zwrotach ciężko o pomyłkę... ale przecież zdarzają się wyjątki bądź rzadziej używane słówka. Polecam przysiąść do strony 24-25 z uwagą.


 Numer 83/2017
Interessant zu wissen
• Nachrichten • Buch/Film/CD • Kalenderblatt
 Leute
• Hundertwasser
 
Kultur
• Hochdeutsch und seine Abwandlungen
• Swarovski – Mehr als nur Schmuck
Kurz und Knapp
• World Bodypainting Festival
 
Gesellschaft
• Die erfolgreichsten Fitness-
und Lifestyle-Blogger
Grammatik
• Der Artikel
K
onversation
• Konversationen rund um Sport
und Fitness
 Schon gewusst?
• Die beleidigte Leberwurst sein
 Kochecke
• Smoothie Mania
 
Reise + Quiz

Przez ostatnie dwa miesiące spędzone w Niemczech (nie licząc już Erasmusa) można byłoby sądzić, że będę chciała nieco odpocząć od języka niemieckiego. Nic bardziej mylnego! Moja motywacja do nauki jest tym większa, im więcej zauważam korzyści płynących z edukacji. 

Tym razem najbardziej przysiadłam do artykułu numeru, czyli Hochdeutsch und seine Abwandlungen. W skrócie skupiający się na różnicach językowych w danym regionie... bądź państwie, ponieważ nie zabraknie porównań Hochdeutsch niemieckiego, austriackiego czy szwajcarskiego. Polecam zwrócić na niego szczególną uwagę!

   
Na drugim miejscu mojego ulubionego artykułu w numerze 83 jest ten poświęcony Swarovskiemu. Przyznam, że nic nie wiedziałam o tym panu (do tego stopnia, że brałam go za Rosjanina), dopóki nie przeczytałam dumnie zatytułowanego artykułu: Swarovski - Mehr als nur Schmuck (pl. Swarovski - więcej niż tylko biżuteria). A że od biżuterii do kobiety niedaleka droga - polecam bardzo ciekawie napisany artykuł o Blogerkach Lifestyle. Może warto wziąć z nich przykład?

English Matters oraz Deutsch Aktuell to coś znacznie więcej niż tylko magazyn. Oba dwumiesięczniki charakteryzują się słowniczkiem przy każdym tekście oraz kodami mp3, służącymi do pobrania/odsłuchania pliku z nagranym artykułem przez native speakera. Oprócz tego na stronie wydawnictwa można pobrać listę słówek oraz arkusz pracy dla nauczyciela. Zatem nic tylko korzystać!


I ja wiem, że się tutaj powtarzam. Ale naprawdę chciałabym, by nasze społeczeństwo (szczególnie te młodsze) uczyło się języków obcych. Szczególnie teraz, gdy mamy tak wiele możliwości do zgłębiania kolejnych przydatnych zwrotów. Omawiane przeze mnie magazyny językowe należą do jednych z ułatwień i naprawdę mogą dużo pomóc. Sam fakt, że te artykuły nie są nudne, a wręcz charakteryzują się barwnością i różnorodnością sprawia, że aż chce się czytać. 

A jeżeli ktoś nie czuje się na siłach... warto skorzystać z wydania specjalnego. Właśnie zagłębiłam się w English for beginners, czyli język angielski dla początkujących i muszę przyznać, że został naprawdę dobrze skonstruowany. 

Zwróćcie uwagę: słowniczek, Key phrases, Grammar alert, Vocab trainer

Ciężko mi określić, do jakiego poziomu sięga to wydanie specjalnego EM, ale powiedziałabym, że nie jest za trudne. Nie jest również za łatwe, ponieważ niektóre słówka potrafiły i mnie zaskoczyć. Dlatego też poleciłabym English Matters For Beginners głównie osobom o poziomie A1-B1. 

W tym wydaniu nie znajdziecie jedynie artykułów. Dodatkowym plusem mogą być piktogramy przyswajające podstawowe słówka, tabelki z gramatyką czy też specjalne strony poświęcone jedynie ćwiczeniom. Pod spodem od razu znajdują się odpowiedzi, więc można się od razu sprawdzić. Zresztą - przekonajcie się sami!

Korzystajcie z każdej możliwości pogłębiania swojej wiedzy i po prostu uczcie się. Bo jak to mówią - wiedza to do potęgi klucz!  Z mojej strony gorąco polecam!


Informacje na temat magazynu znajdziecie na:
Strona wydawnictwa: KLIKNIJ TUTAJ 
Strona sklepu internetowego: KLIKNIJ TUTAJ
Strona internetowa English matters: KLIKNIJ TUTAJ
Strona internetowa Deutsch Aktuell:  KLIKNIJ TUTAJ
Facebook wydawnictwa Colorful Media: KLIKNIJ TUTAJ
Facebook English Matters: KLIKNIJ TUTAJ
http://www.colorfulmedia.pl/produkty,pl,press.html

6 komentarzy:

  1. Sięgałam kiedyś po English Matters, ale jakoś przestała się u mnie sprawdzać formuła magazynu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś uczyłam się niemieckiego, ale nie lubię tego języka i praktycznie już nic nie pamiętam. Ale z chęcią zaopatrzyłabym się w taki magazyn po angielsku lub francusku :)

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku szkolnym postanowiłam przyłożyć się zwłaszcza do języków, konkretniej do hiszpańskiego i angielskiego (niemiecki jakoś mi nie idzie :p). Ten pierwszy dopiero zaczynam co prawda (polecam serial na bbc do nauki!), ale angielski już jakoś mi idzie. W sumie mogłabym się zastanowić nad magazynem w tym języku zwłaszcza, że już zaczęłam czytać zwykłe książki w tym języku. :D Również uważam, że języki są bardzo ważne w życiu (i cieszę się, że to zrozumiałam!).

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wielką sympatię do magazynów English Matters i z czystym sumieniem polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też czasem podczytuję:) Bardzo fajna sprawa:) Zresztą z tego magazynu poznałam Jojo Moyes!

    OdpowiedzUsuń