niedziela, 5 czerwca 2022

Kasia na kryzys - Katarzyna Miller, Joanna Olekszyk

 

Katarzynę Miller albo się kocha, albo nienawidzi. Zdecydowanie nie jest osobą, przy której można pozostać obojętnym, ponieważ jak tu zostać obojętnym, gdy ktoś stanowczo mówi swoje zdanie i w dodatku popiera je psychologią? Ja - na moje szczęście - wprost uwielbiam panią Kasię, jestem jej wdzięczna za każdą lekturę, którą przygotowała dla swoich czytelników, i szczerze kibicuję. Jak tylko zobaczyłam zapowiedź Kasi na kryzys na stronie Tania Książka w ciemno ją zamówiłam i tylko przebierałam nóżkami, jak szybko uda mi się ją przeczytać. Odpowiedź: bardzo szybko.

Tym razem tematem przewodnim dialogu między psycholożką a dziennikarką jest kryzys. Kryzys wszelakiego typu - zaczynając od pandemii i kwarantanny, kończąc na naszych codziennych małych kryzysach, które zmieniają wszystko. A ponieważ nie można ich uniknąć, trzeba nauczyć się z nimi żyć. Jak? Poprzez pokonywanie lęku i stawianiu czoła problemem, a przede wszystkim poprze wybaczaniu sobie. Właśnie o tym jest ta książka.

Jeżeli ktokolwiek kiedykolwiek czytał cokolwiek Katarzyny Miller, wie, że jej książki należą do tych lżejszych. Ot, zapis "gadaniny" dwóch kobiet pełen prostych, niewymuszonych słów. Ale w tej prostocie często kryją się mądre przemyślenia, które warto zachować w sercu na dłużej, a które ja chętnie zaznaczam markerem, by móc zawsze do nich powrócić. Przytoczę kilka z nich.

  • "Jeżeli ktoś przez całe życie ukrywa się ze swoim lękiem i jest ściśnięty w środku jak kopytko, to kiedy widzi kogoś, kto chodzi i się cieszy, to po pierwsze trafia go szlag, a po drugie nie wierzy."
  • "Odkąd poczułam, że jestem naprawdę za siebie odpowiedzialna, ileś kamieni spadło mi z barków."
  • "Żałujesz, bo żałujesz. Kropka."
  • "Ludzie nie wiedzą, jak mają siebie traktować. Nie uczy się nas, co jest dla nas zdrowe. Więc albo udajemy, że nic nam nie jest, i nie dostajemy wsparcia ani współczucia, albo dostajemy współczucie typu politowanie i wsparcie w rodzaju "a bo ona taka biedna". Dlatego potrzebni są nam prawdziwi przyjaciele i prawdziwa bliskość. Wtedy mamy do kogo się udać z naszym złamanym sercem."
  • "Jedną z największych zagadek ludzkości jest, dlaczego jedne osoby wykorzystują swoje doświadczenie, także to złe, do tego, by się rozwijać, a innym wiedzie się całkiem nieźle, mimo to, kiedy im się coś rozleje, to nad tym biadolą. Już nie wspominając o tych, którzy dostali straszliwego łupnia od życia... Po prostu jest duża grupa ludzi, którzy są nieszczęśliwi stale: czy kwitną kwiaty, czy dojrzewają śliwki, czy pada śnieg."
  • "Dzisiejsze czasy tworzą pewnego rodzaju presję: ciągle musimy się rozwijać, coś osiągać, doskonalić się. Ale przecież to samo życie jest najważniejsze. Nie osiąganie."

Oczywiście to tylko kropla w morzu słów, których w tej książce znajdziecie ogrom. Kasia Miller ma przepiękny sposób na życie - taki, który naprawdę cieszy i sprawia, że naprawdę się żyje. Do mnie to trafia i ja właśnie w ten sposób pragnęłabym żyć: dając z siebie wszystko, ale kiedy trzeba: odpuszczając i odpoczywając. Bo właśnie do tego sumują się te wszystkie rozdziały - do tego, by pozwolić sobie na życie takim, jakim się pragnie żyć. 

Uważam, że to wartościowa książka, mimo że jestem pewna, że wiele ludzi uzna Kasię na kryzys za coś zbyt banalnego. I jasne, to dość banalna książka, ale tylko dzięki temu może trafić do naprawdę wielu ludzi. Stąd też powinniśmy z niej czerpać garściami. Zdecydowany bestseller Taniej Książki, który każdy - czy to młody, czy stary - powinien przeczytać. Bo to nie kosztuje dużo czasu, a może pomóc później zaoszczędzić naprawdę wielu zmartwień.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tytuł: Kasia na kryzys. Jak wyjść na prostą z życiowych zakrętów
Autor:Katarzyna Miller, Joanna Olekszyk
Wydawnictwo: Zwierciadło
Premiera: 18.05.2022
Liczba stron: 264
Format: 220 x 205 mm
Oprawa: Miękka
Gatunek: Psychologiczna
Cena okładkowa: 44,90 zł

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz