środa, 29 czerwca 2022

Niedaleko pada jabłko - Liane Moriarty


Dawno, dawno temu oglądałam Wielkie kłamstewka. Jakiś czas później obejrzałam Dziewięcioro nieznajomych. Od tego momentu powtarzałam sobie, że wreszcie sięgnę po twórczość Liane Moriarty... i wreszcie pojawiła się do tego okazja. Gdy tylko zobaczyłam Niedaleko pada jabłko w księgarni Tania Książka, niezwłocznie ją zamówiłam i zaczęłam czytać. Tym samym stało się tego, czego się spodziewałam - weszłam w tę lekturę natychmiast.
 
Czy gdybyście podejrzewali, że wasz ukochany ojciec zabił waszą matkę, donieślibyście o tym na policji?
 
Rodzina Delaneyów jest na pierwszy rzut oka wręcz idealna. Joy i Stan od pięćdziesięciu lat tworzą wyjątkowy duet. Są cudownym małżeństwem, są wyrozumiałymi rodzicami, a na dokładkę prowadzą wspólnie jedną z najsłynniejszych szkół tenisowych w Australii. Sytuacja idealna? Wszyscy mogliby tak uważać do momentu, aż Joy pewnego dnia po prostu znika. Od tego momentu jej czwórka dzieci - Amy, Logan, Troy i Brooke - próbują dowiedzieć się, co się stało.

Co tu dużo mówić? W tę książkę wchodzi się od razu. Przyznam szczerze, że byłam zaskoczona, że obyczajówka dotycząca jednej rodziny aż tak bardzo mnie wciągnie. Do tego stopnia, że czasami zastanawiałam się, czy Niedaleko pada jabłko nie można potraktować jako przedsmak ciekawego thrillera, ponieważ posiada w sobie elementy dobrego dreszczowca: zaginięcie matki, dziwne zachowanie ojca, detektywistyczne próby rodzeństwa oraz tajemniczą nieznajomą. Ale nie. To nie jest thriller. To po prostu dobrze skrojona powieść o rodzinnych sekretów, które w którym momencie musiały wypłynąć - czego czytelnik jest świadkiem.
 
Dawno też nie czytałam książki, której bohaterowie są tak pełnokrwiści i z własną osobowością. Liane Moriarty kilkoma sprawnymi zdaniami była w stanie stworzyć pełne sylwetki postaci - ich zachowanie, ich charaktery, ich lęki i nadzieję - które nie są ani przerysowane, ani zniekształcone. Wręcz przeciwnie. Każda z postaci ma swój niepowtarzalny rys, który odróżnia je od pozostałych i sprawia, że czytelnik naprawdę jest zainteresowany ich losami.
 
Podsumowując - spodziewałam się dobrej lektury i taką też otrzymałam. Niedaleko pada jabłko to bardzo dobra powieść dla każdej kobiety 20+, a i może dla płci męskiej znajdzie się tutaj coś ciekawego. Wierzę, że to także ten typ literatury, który można ładnie zekranizować, a tym samym rozsławić ten tytuł. Polecam gorąco i zachęcam do odwiedzenia bestsellerów Taniej Książki, gdzie znajdzie ten, jak i wiele innych ciekawych książek.
 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Niedaleko pada jabłko
Autor: Liane Moriarty
Wydawnictwo: ZNAK
Premiera: 18.05.2022
Liczba stron: 592
Format: 210x130
Oprawa: Miękka
Cena: 49,99 zł
Kategoria: Obyczajowa

1 komentarz:

  1. Jestem już trochę starsza, niż wiek docelowy dla tej książki, ale i tak ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń