środa, 6 sierpnia 2014

Baju baj bajki z baśni - Anna Piniańska-Kordyś

Moimi pierwszymi lekturami były właśnie bajki i baśnie. Zakochałam się w magicznej historii Małej Syrenki, przygodach Aladyna i Królewny Śnieżki, miłości Kopciuszka, czy też pomysłowości Kota w butach. To uwielbienie nieśmiertelnych postaci pozostało do dziś, dlatego z niemal czcią zajrzałam do interesującej i na pewno jedynej w swoim rodzaju publikacji Anny Piniańskiej-Kordyś.

Baju baj, czyli bajki z baśni to w skrócie te wszystkie historie, które znamy od dzieciństwa dzięki twórczości Hansa Christiana Andersena, braci Grimm i Chalres'a Perraulta. Tyle że w nowej, wierszowanej formie!

Baju baj to zbiorek siedmiu opowieści. Znajdziecie w niej: Calineczkę, Kota w butach, Dziewczynkę z zapałkami, Księżniczkę na ziarnku grochu, Tańczące krasnoludki, Stoliczku, nakryj się oraz Pastuch i wilki.

Zastanawiacie się pewnie, czy taki zabieg, jakim jest zamienienie prozy klasyki na rymowane wiersze, może być udanym. Moja odpowiedź brzmi - jak najbardziej! Można rzec iż autorka na nowo odświeżyła znane nam wszystkim baśnie i przedstawiła je po swojemu.


Biję brawa! Autorka ma niesamowity talent! W ciekawym, żartobliwy sposób udało jej się przenieść długie baśnie w krótkie opowiadania - albo na odwrót: krótkie bajeczki w długą historię. To nie lada sztuka stworzyć rymowany świat, gdzie wersy nie tylko do siebie pasują, ale także są składne i niepozbawione ogólnego sensu.

Do tego wszystkie te bajki to nie tylko historie bezwzględnie przeniesione na inny papier. Anna Piniańska-Kordyś pozwoliła sobie pododawać nieco ubarwień, które dodają jej zbiorkowi oryginalności i na całe szczęście znała również granice swojej ingerencji!  Dzięki temu czytelnik widzi więcej i szerzej, czerpiąc z Baju baj jeszcze więcej przyjemności.

Przy lekturze śmiałam się, płakałam, smuciłam, po czym znowu widniał na mojej twarzy uśmiech. Ta książka przepełniona jest refleksjami, których przekaz jest ponadczasowy. Baju baj to wymarzony prezent dla każdego dziecka i nie tylko - możecie mi wierzyć na słowo! Mam nadzieję, że doczekamy się kolejnych książek pani Anny Piniańskiej-Kordyś! Oczekuję nowych bajek z niecierpliwością!

Baju baj, czyli bajki z baśni posiada magiczną oprawę. Książeczka została przygotowana starannie i z pomysłem. Druk jest duży, czytelny a obrazki, które pojawiają się przy niektórych historiach dodatkowo ubarwiają ten bajkowy świat!

Gorąco polecam! Inwestycja w taką oto książeczkę dla dzieci to dobra inwestycja, po której zbiera się obfite plony! Jestem pewna, że będzie to ulubiona lektura Waszych dzieci/rodzeństwa/wnucząt!


Tytuł: Baju baj, czyli bajki z baśni
Autor: Anna Piniańska-Kordyś
Ilustracje: Agnieszka Drabik
Wydawnictwo: Novae Res
Data premiery: sierpień 2014
Liczba stron: 60
http://zaczytani.pl/ksiazka/baju_baj_bajki_z_basni,drukOprawa: twarda + kolorowe ilustracje
Kategoria: Bajka
 Cena: 26 zł
Ocena: celująca!

10 komentarzy:

  1. Takie inwestycje to rozumiem. Książka idealna na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam ochotę na tę książeczkę, moja córka jest za małe na pelnowymiarowe wersje, a wierszyki lubi i rozumie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. I zaś żałuję szczerze, że nie mam komu takiej pięknej książki podarować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro tak entuzjastycznie odbierasz tę książeczkę, to muszę ją koniecznie sprezentować mojej małoletniej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam baśnie w każdej postaci! :) Wspomnianą przez ciebie "Małą syrenkę" bardzo lubię, ale wolę wersję Andersena od tej przedstawionej w filmie Disneya. Jeśli natomiast chodzi o animacje, moją ulubioną jest "Mulan", to najlepszy film, jaki widziałam, a tytułowa bohaterka była - i nadal jest - moją pierwszą idolką. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bajki w nowej wersji - chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja przyznam się szczerze bajek nigdy nie czytałam, bo jakoś nigdy nie miałam do tego serca, zawsze było coś ważniejszego. Chociaż gdybym miała dziecko, lub nawet kogoś małego w rodzinie, na pewno bym ją sprezentowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna na prezent dla młodszych sióstr ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście fajny pomysł na książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Baśnie to ja uwielbiałam i w sumie nadal uwielbiam np. powieści z motywami baśniowymi :) Książeczka urocza :)

    OdpowiedzUsuń