wtorek, 7 marca 2017

Magazyny: English matters #63 oraz Deutsch aktuell #81 + I Love British English


Chwilowy pobyt za granicą uświadomił mi jedną, najważniejszą rzecz: WARTO uczyć się języków obcych oraz że CHCĘ uczyć się języków obcych. Mam wiele planów dotyczących moich kolejnych kroków i bynajmniej nie chcę poprzestać tylko na języku angielskim oraz niemieckim... aczkolwiek - nie okłamujmy się - te języki już we mnie żyją i niech to trwa jak najdłużej. 

Z radością informuję, że powróciłam nie tylko do czytania książek (jejkuuu... jak ja za tym tęskniłam!), ale też i do czytania magazynów wydawnictwa Colorful Media. W związku z tym mam dla Was kolejną porcję "zachęcaczy"! Zapraszam!



Numer 63 
This & That
People & Lifestyle
• A Pint of Apples
• The Riveting Rosa Parks
Culture
 • BAFTA: British Film Royalty
 • England – the Animal Kingdom
 • The British Breakfast
 • Post Mortem Photography
Conversation Matters
• Necessary Netiquette
• Once Upon a Tweet
Science
• Bodily Woes
Travel
• Bewitched with Salem
  Leisure
• A Dark Year for Music
• The Queen of Hearts and Charts
• Rack Your Brain



   
Nr 63 wita nas przemiłym, przekochanym pieskiem na okładce i już po nim wiemy, że ten oto magazyn będzie niewątpliwie dobry. I tak też się stało, ponieważ ilość ciekawych tematów do lektury (choć miło by było, gdyby były też w przyszłości użyte do rozmowy) jest tutaj naprawdę ogromna.

Zacznijmy może jednak od początku. I może tak na dzień dobry warto przytoczyć cytat z pierwszego artykułu: An apple a day keeps the doctor away [pl. Jedz codziennie jedno jabłko i lekarza widuj rzadko]. Brzmi zachęcająco? A wierzcie mi - to, co dostaniecie w A Pint of Apples niewątpliwie Was zaskoczy. 



Jako że wszystko o Oscarach ledwie co się skończyło, warto by przybliżyć inną niezmiernie ważną nagrodę. A mówię tutaj o BAFCIE: The British awards ceremony, o której warto co nieco się dowiedzieć. Zaraz po tym otrzymujemy nasz temat z okładki o psach. Cała historie Brytyjczyków do miłości czworonożnych przyjaciół jest interesująca, tak jak ciekawe okazały się idiomy związane z psem. I nie mam tutaj na myśli jedynie Pieskiego Życia ;)

Jak zwykle biorę tematy wybiórczo, ponieważ jest ich za dużo, a i zepsułabym Wam przyjemność w odkrywaniu najnowszego numeru EM, gdybym wszystko tutaj opisała. Bowiem mamy tutaj typowe angielskie śniadanie a nawet typowe kwestie związane z godziną. Nie zabraknie dużej ilości humoru, muzyki i mowy potocznej, czyli tego, o co trudno prosić na zajęciach języka angielskiego w szkole.  




 Numer 81
Interessant zu wissen
• Nachrichten • Buch/Film/CD
• Kalenderblatt • Wortschatz
Leute
• Heike Makatsch
Kultur
• Ostern bei den Protestanten
• Humor auf Deutsch
 Gesellschaft
• Deutsche Unis erobern die Welt
• YouTuber – ein Beruf der Zukunft?

• Deutschland – Multi-Kulinarisch
 Konversation
• Wie man einen Schwatz in der
Freizeit hält…
 Schon gewusst?
• „Auf dem Holzweg sein”

Kochecke
• Die Osterpinze
Reise + Quiz
• München – die zweite Hauptstadt
Deutschlands


Ledwie wyjechałam z Monachium, a Monachium do mnie wróciło z tekstem na okładce: München - die zweite Hauptstadt Deutschlands [pl. Monachium - druga stolica Niemczech]. Zanim jednak poczytałam co nieco o największym mieście w Bawarii, skupiłam się na historii Heike Makatsch, ponieważ moja nikła wiedza na temat aktorów niemieckich jest wręcz zatrważająca. 


Jako że zbliża się Wielkanoc z przyjemnością poczytałam co nieco o tym, jak zostaje obchodzone to święto wśród protestantów. Następnie przeszłam na humor po niemiecku, by w końcu skierować się na jeden z obecnie najbardziej interesujących mnie faktów (mnie jako studentki) - mianowicie: studia w Niemczech. Z radością mogłam przeczytać o niemieckich szanowanych uczelniach. 

Warto też zwrócić uwagę na temat YouTuber - ein Beruf der Zukunft [YouTuber - zawód przyszłości] i w tym przypadku raczej nie mam co się rozpisywać. Warto być YouTuberem czy nie? Jakie są zyski? I jak to wygląda w Niemczech?  Polecam! A na deser coś do jedzenia, czyli o tym, że gdy jesteś w odwiedzinach u naszych zachodnich sąsiadów nie musisz nigdzie dalej jeździć, by spróbować kuchni z całego świata! 



Wisienką na torcie może okazać się nic innego jak właśnie wydanie specjalne magazynu dla uczących się języka angielskiego. Tym razem w pełni poświęconemu brytyjskiej odmianie języka angielskiego! Czyli coś o brytyjskim akcencie, który uwielbiam i jak sądzę - nie tylko ja!

Nie zabraknie legendarnej już dżentelmeńskiej postawy z Wysp czy też wywiadu poświęconemu brytyjskiemu akcencie (czyli o tym, jak wielu z nas chce mówić jak królowa). Niewątpliwie warto poświęcić czas na lekturę o różnicach między brytyjskim angielskim oraz amerykańskim angielskim, by w końcu móc je swobodnie rozróżniać. I coś dla mnie (i nie tylko) - czyli o tym, jak cały świat uwielbia brytyjską literaturę! A skoro już mowa o książkach, to warto powiedzieć coś o filmie, prawda?


I love British English obfituje w najróżniejsze fakty i ciekawostki o jednym z najważniejszych językach dwudziestego pierwszego wieku. Możemy z tym walczyć bądź się nie zgadzać, ale brytyjska kultura ogarnęła świat i będzie to robiła nadal. Ponieważ jesteśmy nią otaczani od dawna: filmy, seriale, książki. Sherlock Holmes, Herkules Poirot, Mr Darcy... kim bym była gdyby nie oni?! Gdy coś się dzieje na Wyspach, oczy wszystkich nas skupione są na źródle zdarzenia.

Uwielbiam magazyny za ich ciekawe artykuły, bardzo zróżnicowane słownictwo, wśród którego nie brak potocznych zwrotów oraz za samo wydanie. Tutaj wszystko dopięte jest na ostatni guzik. Z każdym kolejnym numerem znajduję coś nowego i interesującego! Nie ma numeru, w którym nie znalazłabym czegoś dla siebie! Za co ogromny układ w stronę redakcji i ja już czekam na kolejne wydania!



Informacje na temat magazynu znajdziecie na:
Strona wydawnictwa: KLIKNIJ TUTAJ 
Strona sklepu internetowego: KLIKNIJ TUTAJ
Strona internetowa English matters: KLIKNIJ TUTAJ
Strona internetowa Deutsch Aktuell:  KLIKNIJ TUTAJ
Facebook wydawnictwa Colorful Media: KLIKNIJ TUTAJ
Facebook English Matters: KLIKNIJ TUTAJ
http://www.colorfulmedia.pl/produkty,pl,press.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz