środa, 8 stycznia 2014

Liebster Blog Award #1



Bardzo, bardzo dziękuję za włączenie mnie do zabawy Liebster Blog Award!  
A to wszystko za sprawą Ellie Moore

Nadszedł czas, byście, moi drodzy czytelnicy, czegoś się o mnie dowiedzieli :)

1. Jaka jest według Ciebie najlepsza książkowa para?
Uuu... Trudne pytanie... Jest ich całkiem sporo... Gdyby pytanie brzmiało: "Jaką parę najbardziej nie lubię?" byłby to Wokulski i Łęcka z Lalki Bolesława Prusa (dopiero co jestem po lekturze - jak mnie ta kobieta irytowała!!). No, ale że pytanie jest o najlepszą... A więc uwielbiam Bradina i Ally z Ostatniej Spowiedzi
Niny Reichter (ach, ta miłość gwiazdy rocka i zwykłej dziewczyny!). Nie mogę też pominąć (choć to nieco dziwne, bo jeszcze książki nie przeczytałam, lecz obejrzałam filmową adaptację) pary Clary & Jace z Darów Anioła! Jace to po prostu chłopak idealny - jak dla mnie oczywiście :)

2. Ile średnio zajmuje Ci przeczytanie jednej książki?
Zależy od książki. Jeżeli historia jest naprawdę wciągająca i ma tak około 300-400 stron, przeczytam ją, hmmm..., w trzy-cztery godziny. Nie wiem, czy to długo czy krótko... Lecz jeżeli akcja po prostu się wlecze, nie polubiłam żadnego bohatera, a sam styl literacki autora pozostawia wiele do życzenia (a nie lubię odkładać nieprzeczytanej książki) to 100 stron czytam przez dwie godziny. Choć powiem szczerze, rzadko kiedy zwracam uwagę na czas.


3. Z jakiej książki pochodzi Twój ulubiony bohater?
Znowu trudne pytanie... Powiem szczerze, że nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Mój ulubiony bohater... Gdybym musiała kogoś wybrać, wybrałabym chyba Sherlocka Holmesa. To właśnie od niego zaczęła się cała moja fascynacja kryminałami. 

4. Jaka jest według Ciebie najbardziej wzruszająca książka?
Pamiętam, że wzruszyłam się podczas "Ostatniej piosenki" Nicholasa Sparksa, choć jakoś szczególnie się do tej książki nie przywiązałam. Łezka zatoczyła się w oku również podczas czytania "Trafiona przez piorun". Jednak bardzo trudno mnie wzruszyć...

5. Co sądzisz o ebookach?  
Niebawem wszyscy samoistnie przejdziemy na elektryczne czytniki i z jednej strony się z tego powodu cieszę - chrońmy naszą planetę! - a z drugiej strony, będzie mi przykro, gdy nie będę mogła książki dotknąć. Mam jednak nadzieje, że genialne powieści będą dodatkowo zaszczytnie drukowane! 

6. Do której książki najczęściej wracasz?
Niestety nie mam czasu sięgać dwa razy do tej samej książki i będzie tak, dopóki będę prowadziła ten blog. Nowych powieści cały czas przybywa, a ja jestem ich za bardzo ciekawa, by z nich zrezygnować. Jest tylko jedna książka, którą otwieram kilkanaście razy na rok - Najpiękniejsze Baśnie, czyli zbiór wszystkich bajek zaczynając od Kapciuszka, kończąc na Warszawskiej Syrence. 
Lecz jeżeli byście mnie zapytali, do której książki bym powróciła - byłyby to bez wątpienia: kryminały Agaty Christie i Artura Conana Doyle, wszystkie książki Anny Łaciny, "Cukiernia pod Amorem"... i wiele, wiele innych...

7. Okładka której książki jest Twoim zdaniem najładniejsza?
Bardzo podoba mi się okładka "Wybranych" (polska wersja, oczywiście). To byłby też "Czynnik miłości" Anny Łaciny i druga edycja okładek "Darów Anioła". Przypadło mi do gustu również ciepło wychodzące z okładki:  "Chłopiec, który wrócił z Nieba". Wskazałabym również okładkę "Alicji w krainie Zombi". Jak widać, wszystko może mnie zachwycić :D

8. Z którym bohaterem udałabyś się na spacer?
Dużo ich! Na pewno byłby to Sherlock Holmes (choć jego zmysł obserwacji mógłby mnie lekko irytować, gdyby kazał mi liczyć, ile kroków wykonuje). Byłby to również Julian Ochocki z Lalki - gdyby on mi coś opowiedział...!! Jace z "Dary Anioła" (kurczę, muszę się w końcu wziąć za tę sagę, bo mi nie daje spokoju)! No i wiadomo - gwiazda rocka w postaci Bradina Rothfelda :D

9. Wolisz książki w twardej czy miękkiej oprawie?
Dla mnie to naprawdę bez różnicy. Choć, jeżeli książka należy do jednej z moich ulubionych, wolałabym, by była w twardej oprawie (by nigdy w życiu mi się nie zniszczyła i mogła być przekazywana z pokolenia na pokolenie).

10. W której książce chciałabyś się znaleźć?
Bez wątpienia byłyby to wszystkie fantasy! "Harry Potter", "Hobbit", "Dary Anioła" - lubię, gdy coś się dzieje, a jak bym jeszcze mogła liczyć na swoje super moce... To byłoby wspaniałe! Nie odmówiłabym również powieściom historycznym, czy też romansom - o ile będą ze szczęśliwym zakończeniem ;)


Ze swojej strony włączam do zabawy: Franca, Kasia Meres, W, Kasia23112511, Katie-Niepoprawna Romantyczka, Clary, Dominika S, Agnieszka T, Agnieszka dzieckowojny, Flora, cyrysia, Karriba, bookworn

 Oto moje pytania do was:
1. Od jak dawna książki są twoją pasją?
2. Jaka książka sprawiła, że pokochałaś "papierkowy świat"?
3. Jaka książka zmieniła twoje poglądy na życie?
4. Po przeczytaniu jakiej książki byłaś pełna pozytywnych myśli i sił do pracy?
5. Jaka książka jest twoją ulubioną, a jaka najbardziej znienawidzoną?
6. Masz ulubiony gatunek powieści? 
7. Masz ulubionego pisarza?  Jeżeli tak, to jakiego?
8. Jakie tytuły książek pozytywnie cię zaskoczyły, a jakie najbardziej rozczarowały?
9. Wolisz sagi czy może historie jednotomowe?
10. Częściej czytasz wypożyczone książki czy preferujesz własny zakup?

Proszę wstawcie linki do swoich odpowiedzi! Jestem ich naprawdę ciekawa! :)

20 komentarzy:

  1. Też zabieram się za Dary anioła ;-)
    dziękuję za nominację ;-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnia piosenka też mnie wzruszyła :) no no pytań ci nie zazdroszczę dość trudne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuję, w wolnej chwili naskrobię odpowiedzi ;) A w świecie "Harrego Pottera" to i ja chętnie bym się znalazła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za nominację - postaram się odpowiedzieć :) I też uwielbiam Jace'a :) Przeczytaj książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dzisiaj przeczytałam ''Ostatnią Spowiedź'' (Tom I, Tom II czeka na półce :D) i również tak odpowiedziałabym na pierwsze pytanie :)
    Fajne odpowiedzi :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że jedna z moich ulubionych powieści również i tobie sprawiła tyle radości co mi :)

      Usuń
  6. Grunt to dobra zabawa ;d Ciesze się, ze mamy podobny gust - będę mogła spokojnie czytać to co polecasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się bardzo cieszę :)
      A to wszytko dzięki Tobie i twojej nominacji ;)

      Usuń
  7. Widzę, że nastała era LBA - ostatnio co chwilę widzę posty dot. tego wyróżnienia ;)
    Również się wzruszyłam, czytając "Ostatnią piosenkę" :) No i ja również na ogół nie sięgam 2 razy po tą samą książkę, szkoda czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spotykam podobne czytelniczki do siebie :)

      Usuń
  8. Dzięki za nominację, odpowiem na pytania w wolnej chwili :) Zaskoczyłaś mnie, że tak szybko czytasz :) 3-4 godziny na przeciętnej grubości książki to bardzo szybko! Ja rzadko kiedy czytam za jednym zamachem, zazwyczaj rozkładam lekturę na kilka dni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne pytania i odpowiedzi. Ja też wzruszyłam się przy ,,Ostatniej piosence''.
    Dziękuję za nominacje. Mam nadzieję, że się nie obrazisz, ale zazwyczaj nie biorę udziału w żadnych blogowych zabawach, dlatego moje odpowiedzi na pytania umieszczę tutaj w komentarzu, jeśli pozwolisz.
    ***
    1. Od jak dawna książki są twoją pasją?
    - niemal od zawsze, ale od szkoły średniej ten stan się pogłębił.
    2. Jaka książka sprawiła, że pokochałaś "papierkowy świat"?
    -nie przypominam sobie takiej książki. Może moja pamięć po prostu ją wyparła.
    3. Jaka książka zmieniła twoje poglądy na życie?
    -,,Gej w wielkim mieście' zmienił mój pogląd na miłość dwojga ludzi tej samej płci.
    4. Po przeczytaniu jakiej książki byłaś pełna pozytywnych myśli i sił do pracy?
    -każda powieść komediowa daje mi pozytywnego kopa.
    5. Jaka książka jest twoją ulubioną, a jaka najbardziej znienawidzoną?
    -ulubioną książką jest ,,Oko za oko'' P. Senecala, a znienawidzoną, na razie nie mam takiej.
    6. Masz ulubiony gatunek powieści?
    -tak. To głównie romans i thriller.
    7. Masz ulubionego pisarza? Jeżeli tak, to jakiego?
    -Jest ich bardzo wiele, ale szczególnie cenię: Senecala, Łoniewską, Kowalczuk, Roberts.
    8. Jakie tytuły książek pozytywnie cię zaskoczyły, a jakie najbardziej rozczarowały?
    -za dużo tych tytułów by wyszło. Ogólnie niemal każda książka na swój sposób pozytywnie mnie zaskakuje.
    9. Wolisz sagi czy może historie jednotomowe?
    -zdecydowanie historie jednotomowe
    10. Częściej czytasz wypożyczone książki czy preferujesz własny zakup?
    -nie lubię pożyczać i sama też nie pożyczam, dlatego kupuje książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe odpowiedzi. Można się wiele o Tobie dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej, hej, odpowiedziałam! :>
    www.dokultury.blogspot.com

    Pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  12. Też mnie strasznie Łęcka denerwowała...

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama uwielbiam Jace'a i Clary oraz oczywiście wszystkie książki Cassandry, a skoro jeszcze nie czytałaś, to gorąco polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe odpowiedzi. Dziękuję za nominację, postaram się niedługo odpowiedzieć na Twoje pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z odpowiedzi można się dowiedzieć o Tobie wielu ciekawych rzeczy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zazdroszczę, że tak szybko czytasz! Ja niestety nie potrafię tak szybko.
    W Hogwarcie to chyba każdy by się chciał znaleźć ;D

    OdpowiedzUsuń