niedziela, 29 stycznia 2023

Uwięziona - B.A. Paris

 

Amelie budzi się w ciemnym pokoju. Nie ma pojęcia, dokąd ją zabrano, ale bez trudu domyśla się powodu. Jest żoną miliardera, Neda Hawthrope'a. Porywacze chcą otrzymać za nią okup. Nie mają bowiem prawa wiedzieć, że Amelie i Neda łączy bardziej umowa aniżeli miłość. Czas upływa. Amelie musi się stamtąd wydostać. Zwłaszcza, że jej mąż chce ją poświęcić.

Powieści B.A. Paris to dla mnie obowiązkowe lektury. I absolutnie nie chodzi o to, że jestem ogromną fanką jej twórczości. Co to, to nie. Według mnie to zwykłe czytadła, które czytam w okamgnieniu i już nigdy do nich nie powracam. Ale no właśnie - czytam je w okamgnieniu, ponieważ tak bardzo mnie wciągają. I to od samego początku do końca. Zawsze jestem ciekawa rozwiązania tajemnicy i mimo że najczęściej jestem lekko rozczarowana, to i tak polecam dalej.

Tak właśnie jest w przypadku Uwięzionej. Powiem wprost - nie mogłam się wprost doczekać tej książki i jak tylko ją złapałam, natychmiast przystąpiłam do lektury. I przeczytałam w jeden wieczór. Od razu. Do samego końca byłam niezwykle zaintrygowana wydarzeniami, zwłaszcza że uwięzienie w ciemności było naprawdę dotkliwe i opisane ze wszelkimi szczegółami. A i powolne odkrywanie prawdy robiło robotę.

Coś, co od samego początku mi nie grało, to relacje między bohaterami. Miałam problem, żeby uwierzyć w ogromną przyjaźń między główną bohaterką a jej przyjaciółkami. O ile na początku mi to nie przeszkadzało, to trochę nie rozumiałam różnicy wieku oraz statusu społecznego. Nie zrozumcie mnie źle. Nie uważam, że powinniśmy trzymać się z osobami tylko o podobnych zarobkach, ale tutaj autorka zagrała fałszywą nutą - tak bardzo skupiła się na wdzięczności za uratowanie, że zapomniała o prawdzie. Ale dobra! To i tak nic w porównaniu do "małżeństwa" między Amelie a Nedem - to było za bardzo absurdalne. Jednakże jeżeli przymknie się oko na ten mankament i skupi się jedynie na thrillerze i zagadce porwania, można dostać naprawdę przyjemną lekturę. 

Nawet jeżeli daję 6/10, to i tak polecam. To, w jakim ekspresowym tempie przeczytałam Uwięzioną, jednak o czymś świadczy. Okej, to nie jest coś mistrzowskiego, ale zdecydowanie przyjemnego. Jeżeli podobały Wam się wcześniejsze powieści B.A.Paris, i tak powinna Wam się spodobać.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tytuł: Uwięziona
Tytuł oryginalny: The Prisoner
Autor: B.A. Paris
Przekład: Robert Waliś
Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: 25.01.2023
http://www.wydawnictwoalbatros.com/Liczba stron: 352
Format: 135x205
Oprawa: Miękka
Cena: 44,90 zł
Kategoria:Thriller psychologiczny

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię twórczość tej autorki, więc na pewno sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie dwa razy książki tej autorki rozczarowały i teraz trudno mi ponownie sięgnąć po jej kolejne powieści.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie przyjemne, niezbyt ciężkie książki lubię na wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam 2 książki B.A. Paris. Faktycznie bardzo szybko się czyta, ale nie jestem fanką stylu tej autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń