środa, 1 marca 2023

Rodzina Monet. Królewna 2 - Weronika Anna Marczak


Wow, wow, wow! Dawno już nie czekałam na żadną książkę tak jak na Królewnę Część 2. Serio! Wprost wyczekiwałam dalszych losów Hailie i jej braci (okej, w sumie głównie jej braci), więc od razu po premierze zamówiłam Rodzinę Monet. Królewnę w Księgarni TaniaKsiazka.pl i NATYCHMIAST zabrałam się do lektury. Zajęło mi to niecałe trzy godziny. Serio. 

Tip! To recenzja tylko dla tych, którzy znają dwie poprzednie części. Zapraszam na recenzję Skarbu oraz Królewny 1, bo bez nich - serio - nie zrozumiecie mojego przekazu.

Otóż Hailie oficjalnie kończy szesnaście lat, czym samym robi krok w stronę dorosłości (witamy w USA). Przez to, że jakiś wariat postanowił zrobić zamach na jej życie, zostaje zamknięta najpierw w domu, a następnie na Wyspach Kanaryjskich, gdzie zacieśniają się jej więzi z tatą, braćmi, a nawet babcią (tak, tak, rodzina Monet się rozrasta). Jednakże największe niebezpieczeństwo przed nią - i to takie niebezpieczeństwo, z którego będzie musiała sama się wykaraskać.

Mam wrażenie, że autorka mocno odpłynęła w nierealność, bo to, co się dzieje w tej części przekracza wszelkie możliwości fizyczne. Ale okej. Dobrze. Bawmy się. Dajmy, że w to wierzę, bo w sumie czemu nie? Hailie dorasta i robi to w taki sposób, że czapki z głów. Najpierw uczy się prowadzić auto, następnie udaje się do klubu i wraca do domu kompletnie pijana, a na sam koniec musi poradzić sobie z porywaczem. Standardowe problemy szesnastolatki, co nie? Nie wiem jednak jak Was, ale to mnie akurat najmniej interesowało. Niech ta fabuła mknie jak chce, bo ja i tak ją będę czytała. Ponieważ to, co cały czas trzymało mnie przy lekturze, to BRACIA! A konkretnie to przemiłe, rozczulające więzi, które ich połączyły.

Serio uważam, że Rodzina Monet dosłownie stoi rodziną Monet. To, jak przepięknie autorka stworzyła więzi między bohaterami, to, jakich mało patetycznych słów używała do tego, by je przedstawić, to jak to wszystko chwyta za serce - to jest po prostu piękne. O ile wiele głupot się dzieje w tej książce, tak wszystko to się resetuje w obliczu braterstwa. Zauważyłam, że coraz bardziej lubię wszystkich braci. Uwielbiam ich słowne przepychanki, a przede wszystkim tę szczerość, jaka przez nich przepływa. Gdybym miała komukolwiek polecić Rodzinę Monet z jednego powodu, to właśnie byłaby to miłość. Zresztą zobaczcie, jakie to wszystko proste:


- Dylan szuka na ciebie haka. [...] Ja cię tylko ostrzegłem, Hailie. [...]
- skąd w ogóle wiesz, że czegoś na mnie szuka?
- Bo przylazł do mnie i chciał, żebym oddał mu swojego haka, którego mam na ciebie.
- Ty masz na mnie haka?
- Nawet ze dwa.
- Czekaj, co?
- Jednego dzielę z Tonym, no a Dylan ma haka na Tony'ego, więc Tony mu pewnie zdradzi naszego haka na ciebie. Dylan ma też haka na mnie, ale ja mam jednego na niego, o czym nie wiedział, jak do mnie przyszedł. A gdy się dowiedział, to poszedł do Tony'ego. Bo Tony w tej chwili nie ma na niego nic. [...]
- Tony nie może powiedzieć o tym Dylanowi!
- Ale powie. Takie prawo dżungli.*


Niestety w tej części nie jest już tak zabawnie jak w poprzedniej, ale to pewnie dlatego, że jest dość dramatycznie. Wydaje mi się, że też znacznie mniej się dzieje. Wprawdzie ta część liczy sobie prawie tyle samo, co poprzednia, ale tak na dobrą sprawę to przeżywamy proste życie nastolatki wchodzącej w wiek dojrzewania. Dla mnie z racji wieku jest to mało interesujące, ale może współczesne nastolatki właśnie tego potrzebują? Jeśli tak, to Weronika Marczak o nie zadbała.


No i nie mogłam się bardziej mylić, bo niewiele rzeczy w życiu poczułam tak mocno, jak - dziś, tu i teraz - tę więź. Spadła na moje barki niczym supermoc, i to wcale nie przypadkowe porównanie, bo naprawdę poczułam tę energię i magię kumulujące się teraz potężnie w moim sercu.**


Niezależnie od wszystkiego, Rodzinie Monet. Królewnie część 2 daję raptem 6/10 pod względem gwiazdek. Przeczytałam szybko, ale ta część już mnie tak nie zachwyciła. Co nie zmienia faktu, że czekam na następny tom i już się nie mogę doczekać! Serio! To moje osobiste guilty pleasure! Prawdopodobnie Wasze też, skoro wszystkie trzy części królują w TOP3 TaniaKsiazka.pl

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TytułRodzina Monet. Królewna
Autor: Weronika Anna Marczak
Seria: Rodzina Monet Tom 2 Część 2
Wydawnictwo: You&Ya
Premiera: 22. luty 2023
Liczba stron: 384
Format: 135x205
Oprawa: Miękka
Cena: 44,90 zł
Kategoria: Młodzieżowa

*str. 179-180
**str. 382

1 komentarz:

  1. Ten cykl Jest bardzo popularny, więc chętnie sprawdzę, w czym tkwi jego fenomen. Jeszcze nie czytałam pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń