czwartek, 29 lutego 2024

Seks, zdrowie i świadomość - Liz Goldwyn

Seks, zdrowie i świadomość zamówiłam w TaniaKsiazka.pl, ponieważ ostatnimi czasy mam fazę albo do reportaże, albo właśnie na poradniki. Jako że lubię się rozwijać, a nauka własnego ciała i duszy jest czymś, co od zawsze mnie fascynuje, postanowiłam dać szansę tejże pozycji. Cóż mogę powiedzieć? Raczej nie polecam.

Książka traktuje o seksualności w sposób kompleksowy, a przy tym wypełniony truizmami. Przyznam szczerze, że jestem na świeżo po lekturze i doprawdy nie mam pojęcia, o czym czytałam. Autorka przypomina, że wielu z nas szuka w seksie wypełnienia pustki (jakbyśmy tego jeszcze nie wiedzieli). Wiele z nas ma do przepracowania traumy z dzieciństwa oraz granice, których nie potrafimy przekroczyć (kolejna oczywista oczywistość). Przypomina, jak istotna jest świadoma komunikacja oraz uczy nas, jaka niezwykła moc płynie z menstruacji oraz masturbacji. Na koniec porusza złożony temat, jakim jest próba odpowiedzenia na pytanie: Czym jest miłość?, by następnie przeskoczyć do przemijania. Oprócz tego nie znajdziecie tu nic więcej.

Liz Goldwyn bardzo dużo obiecuje, ale tak naprawdę mało ze swych obietnic spełnia. Oczywiście jeśli ktoś posiada zerową wiedzę na temat seksualności, może (i tylko MOŻE) wyciągnąć z tej książki coś ciekawego. Niestety większość informacji zawartych w tym prawie 300-stronnicowym poradniku to czyste lanie wody i powtarzanie tego, co znane i oczywistego. Nie tego oczekiwałam po założycielce The Sex Ed.

Wiecie, jak odkryć źródła rozkoszy według Liz Goldwyn? Poprzez świadomy oddech oraz mówienie wprost swoich oczekiwań. Ta daaam. To tyle. Nie ma za co. Poza tym z lektury Seks, zdrowie i świadomość dowiecie się całkiem sporo o życiu samej autorki oraz o jej historii życia. Jako że zapewne nie macie pojęcia, kim jest Liz Goldwyn, to przypuszczam, że akurat jej biografia nie jest czymś, co was zachęca.

Jeżeli mogę polecić jakieś poradniki, z których naprawdę możecie coś wyciągnąć, niech to będą chociażby Sztuka obsługi waginy, Sztuka obsługi penisa, Sztuka kobiecości bądź Sztuka kochania. To są tytuły, które zawierają w sobie czysty przekaz i które aż chce się polecać, a które znajdziecie w bestsellerach TaniaKsiazka.pl. Seks, zdrowie i świadomość w ogóle się do nich nie umywa, mówiąc wiele i nie przekazując nic istotnego. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tytuł: Seks, zdrowie i świadomość
Autor: Liz Goldwyn
Tłumaczenie: Marcin Masłowski
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 14. lutego 2024
Liczba stron: 296
Format: 145x205
Oprawa: Miękka
Kategoria: Porodnik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz