środa, 20 stycznia 2016

Pajęczyna - Agata Christie

Sztuka teatralna. Szalona główna bohaterka. Dziesiątki tajemnic i zagadek. 
Oraz ten niezwykły humor i lekkość pióra Christie. Oto Pajęczyna!
 
- Ty głuptasie! Dobrze wiesz, że możesz mi powiedzieć wszystko, co zechcesz.
- Naprawdę?
- Naprawdę.
- Więc dobrze. - Podniósł się obrócił do niej twarzą. - Kocham cię.
- Bardzo mi miło - odparła wesoło.
- To zupełnie niewłaściwa odpowiedź. Powinnaś powiedzieć nabrzmiałym, współczującym głosem: "Tak mi przykro!".
- Ale to nieprawda. Jestem zachwycona, uwielbiam, kiedy ludzie mnie kochają.


Klarysa Hailsham-Brown, żona Henry'ego Browna, urzędnika Ministerstwa Spraw Zagranicznych, to kobieta skora do robienia sobie żartów. Oczekując przyjścia niezwykle ważnego gościa, nie będzie jej jednak do śmiechu, gdy odnajduje w salonie zwłoki Olivera Costello, obecnego męża byłej żony Henry'ego. Przekonana o tym, iż morderstwo popełniła jej pasierbica, stara się ukryć zwłoki. Jednakże prawda szybko wychodzi na jaw, przez co rozpoczyna się prawdziwe polowanie na winnego... 

Pajęczyna to tak naprawdę sztuka teatralna napisana przez Agatę Christie, którą dopiero prawie pół wieku później przeniósł na karty powieści Charles Osborne pod tym samym tytułem. I zrobił to na tyle genialnie i przemyślnie, iż czytając kolejne dzieło podpisane nazwiskiem Królowej Kryminału mamy wrażenie, iż znaleźliśmy się w teatrze na błyskotliwej sztuce teatralnej.

Historia jest przepełniona czarnym humorem, niekończącymi się tajemnicami oraz intrygami, przez co czytelnik często gubi się we własnych oskarżeniach (kto jest winny? kto kłamie?). Agata Christie miała bardzo ciekawy pomysł na zagadkę, mimo iż na pozór wydaje się niczym innym jak odgrzewanym kotletem (który to już raz odnajdujemy trupa w salonie?). Tym razem jednak autorka tak pobawiła się zwrotami akcji, iż nic nie jest wystarczająco pewne.

Sztuka teatralna liczy sobie niecałe 200 stron czasami żartobliwej, czasami poważnej akcji zapisanej dobrze znanym, lekkim piórem Królowej Kryminału.  Pajęczynę czyta się jednym tchem i naprawdę ciężko się od niej oderwać.

Ogólnie polecam bardzo-bardzo! Christie spisała się na medal, pisząc sztukę teatralną. Po lekturze zamierzam odnaleźć jak najszybciej ten tytuł repertuarze i wybrać się do teatru! Cóż to będzie za wydarzenie!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Pajęczyna
Tytuł oryginalny:  Spider's web
Autor: Agata Christie  
Wydawnictwo: Dolnośląskie
SZTUKA TEATRALNA:1954
Przeniesiona na papier przez Charles Osborne: 2000
PREMIERA wydania: 16. lipca 2015
Tom w kolekcji: 30.
Liczba stron: 144
Format: 195x125mm
Gatunek:Sztuka teatralna, kryminał


http://www.agathachristiekolekcja.pl/







34 komentarze:

  1. Przymierzam się do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś czuję, że mi ją pożyczysz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Razem z pięcioma innymi powieściami Christie! :D
      Albo wiem co! Pojedziemy na to do teatru! :D

      Usuń
  3. Chętnie po nią sięgnę, skoro tak zachwalasz :)
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie nie mam ochoty na taką książkę, może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  5. Agaty Christie czytałam tylko jedną książkę - I nie było już nikogo, a sama ta historia przekonała mnie do pióra tej autorki i wkrótce mam zamiar zapoznać się z innymi jej dziełami:>
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie było już nikogo jest wyjątkową książką :3
      Ale nie znaczy to, że jedyną ;)

      Usuń
  6. Nie miałam jeszcze okazji poznać pióra Christie w takiej formie, więc czuję się bardzo zaintrygowana. Jeśli znajdziesz też teatr, w którym obecnie ta historia gości, koniecznie daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teatr Syrena w Warszawie - o ile się nie mylę ;)

      Usuń
    2. Super, do Warszawy nie mam tak daleko, więc postaram się wybrać :)

      Usuń
  7. Na razie podziękuję, gdyż mam inne zobowiązania czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja akurat miałam do tej pory tylko jedne spotkanie z Christie i jakoś nie rzuciła mnie na kolana, ale mam nadzieję, że kiedyś trafię na jakiś kryminał, który mnie zachwyci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od czego zaczęłaś... a od czego, jeśli wolno zapytać? :D

      Usuń
  9. Jak ja się cieszę, że i Ty jesteś fanem autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że każdy ksiązkoholik zna tę autorkę. Czytałam kilka książek i byłam zachwycona, ale do Ciebie to jeszcze mi daleko. Widać, że uwielbiasz twórczość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, uwielbiam!
      Jak zaczynam kolejną powieść Christie mam wrażenie, że powracam do dobrze znanego mi domu ;)

      Usuń
  11. Znam mniej więcej twórczość Christie ale o tym nie słyszałam. Może ja kiedyś znajdę więcej czasu to po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam, księża jama wiele. Kolekcjonuję tę serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jest przepiękna - coraz to kolejna okładka i coraz bardziej się nią zachwycam!!! :D

      Usuń
  13. Chował się do szafy! Pamiętam co sobie obiecałam z Christie, a nadal leżę i kwiczę niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałam o tym... i chyba zachęcę Cię do wzięcia udziału w BookTourze przeze mnie organizowanym ;)
      Jeszcze nie znam dnia ani godziny... ale to może nastąpić lada dzień! ;)

      Usuń
  14. Poznać choćby jedną książkę Christie to mój plan na 2016 :) Mam nadzieję, że wreszcie się uda :) W sumie to nie wiedziałam, że autorka ma na swoim koncie sztukę teatralną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam taką nadzieję ;)
      Trzymam kciuki!

      Od tego tutaj jestem, by informować o podobnych ciekawostkach ;)

      Usuń
  15. No popatrz, jedna z niewielu książek Christie, której nie czytałam :) Nie mogę sobie tego wybaczyć w tej chwili, haha :D Oczywiście po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D
      Ja tam bym się cieszyła, że miałabym co czytać ;)

      Usuń
  16. I znowu się będę tłumaczyć, ale cii... xD
    Kiedyś muszę poznać wszystkie książki Christie! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Zacheciłaś mnie do tej książki ♡ mam nadzieję, že będe miała okazję ją przeczytać w tym roku ;3

    OdpowiedzUsuń
  18. Zacheciłaś mnie do tej książki ♡ mam nadzieję, že będe miała okazję ją przeczytać w tym roku ;3

    OdpowiedzUsuń
  19. Kolejna książka Christie po którą mam ochotę sięgnąć :) No ale co poradzić , że napisała takie świetne książki :D

    OdpowiedzUsuń
  20. "Pajęczyna" to było moje pierwsze spotkanie z Christie, ale pamiętam, że chociaż mi się podobało to czułam pewien niedosyt. Teraz każde spotkanie z Królową Kryminałów to przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń