czwartek, 11 lutego 2021

Już mnie nie oszukasz - Harlan Coben


 Myślisz, że znasz prawdę. A prawda jest taka, że nie wiesz nic.


Maya Stern jest pewna, że popada w szaleństwo. Jej życie rozsypało się w gruzy wraz ze śmiercią ukochanej siostry Claire i męża Joego. Co powinna zatem zrobić, jeżeli dwa tygodnie po pogrzebie widzi Joego bawiącego się z ich córką? Przecież była świadkiem jego morderstwa...

Już mnie nie oszukasz, którą zamówiłam w księgarni Tania Książka, nie jest nowością na polskim rynku, co wcale nie znaczy, że nie jest nowością dla mnie. Jak się okazało, to jeden z tych thrillerów, od którego nie mogłam się oderwać i który podniósł poprzeczkę oczekiwań jeszcze wyżej. Mało jest taki autorów, którzy z taką łatwością i z takim wdziękiem potrafią wyprowadzić mnie w pole - tak, że nie jestem w stanie przewidzieć rozwiązania zagmatwanej zagadki. To nie jest moje pierwsze spotkanie z twórczością Cobena (O krok za daleko, Chłopiec z lasu, W głębi lasu), lecz zdecydowanie na ten moment jest najlepsze. 

Tajemnica, wiążąca się ze śmiercią Joego, pozostaje nią do samego końca. Do ostatnich stron jesteśmy ciekawi prawdziwych wydarzeń, gdyż autor tak plącze wątki, tak dobre zwroty akcji wymyśla, że nie sposób się oderwać. Już mnie nie oszukasz spodoba się także ze względu na odwzorowanie rzeczywistości, dzięki której bohaterowie są ludźmi z krwi i kości.

Styl Cobena to wyszlifowany diament rzemieślnika, który od wielu wielu lat niestrudzenie zapisuje słowa za słowem. Autor z precyzją potrafi uznać, w którym momencie należy zwiększyć tętno serca u czytelnika a kiedy pozwolić mu chwilę odpocząć od nawału informacji. To książka "szyta na miarę" - taka, którą czyta się w jednej chwili i bez żadnych zgrzytów czy wykolejeń dociera się na ostatnią stronę. Cudo.

Bardzo polecam wszystkie książki Harlana Cobena, gdyż - jak mniemam - to literatura bardzo uniwersalna: zarówno dla młodszych i starszych, kobiet czy mężczyzn. Zajrzyjcie na stronę bestsellery Taniej Książki, by przekonać się, jaki jeszcze wspaniałe tytuły wyszły spod pióra tego (i nie tylko!) autora. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Już mnie nie oszukasz
Tytuł oryginalnyFool me once
Autor: Harlan Coben
Przekład: Robert Waliś
Wydawnictwo: Albatros
Premiera: 27. stycznia 2021
http://www.wydawnictwoalbatros.com/
Liczba stron: 416
Format: 125x195
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Cena: 39,90 zł
Kategoria: Thriller

5 komentarzy:

  1. Z Cobenem mam podobnie jak z Kingiem - chcę, ale nijak nie mogę się za niego zabrać. Mam na oku kilka jego pozycji, ale jednak cos mnie od obydwu panów odpycha. :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki Cobena wciąż mam gdzieś z tyłu głowy, ale raczej nie mam w planach po nie sięgać, bo mam wrażenie, że nie do końca spełniłyby moje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę o niej pamiętać. Kiedyś pewnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam pióro autora i nie do końca mi pasuje.

    OdpowiedzUsuń