niedziela, 26 grudnia 2021

Włącz światło! Nie daj się ciemności - ks. Piotr Pawlukiewicz

 

Ta książka to chyba znak, że jak ktoś Cię zarazi jakąś wiedzą, chcesz kopać głębiej i głębiej. Tak jak Szustak i jego konferencje, książki zaraziły mnie chęcią poznawania Biblii i generalnie chrześcijaństwa, tak teraz postanowiłam dać szansę kolejnym mądrym ludziom. Trafiło na księdza Piotra Pawlukiewicza, który - nie okłamujemy się - jest tak samo znany, jak o. Szustak. Zamówiłam Włącz światło. Nie daj się ciemności w księgarni Tania Książka i przystąpiłam do lektury akurat dzień przed Wigilią.

Książa ta to tak naprawdę zbiór ośmiu kazań, które zostały lekko zmienione, skrócone, ubrane w bardziej literacką formę, a które każdy słuchacz Pawlukiewicza może kojarzyć. Kazania naturalnie nawiązują do Adwentu i oczekiwania na przyjście na świat Zbawiciela, ale bynajmniej nie traktują o tym w typowy sposób. Przemyślenia Pawlukiewicza są niezwykle interesujące, a puenty wypowiedzi niezwykle trafne. To wszystko sprawia, że religia nigdy nie była tak bardzo przystępna dla każdego, nie tylko uczonego w piśmie.

Chyba każdy z nas miał kiedyś chwilę zwątpienia. Czy to ma sens? Czy to nie jest wszystko aby bujda? Czy warto słuchać księży w tych czasach? Zawsze wtedy wydaje się, że gorzej być nie może. Właśnie w takich chwilach mroku warto włączyć światło i nie dać się ciemności. Do tego nakłania ta książka i robi to w tak niekonwencjonalny sposób, że nawet osoby niewierzące znajdą coś w niej dla siebie.

Ksiądz Pawlukiewicz nie bał się mówić w prosto. Na jego msze święte zjeżdżały się tłumy, które poszukiwały odpowiedzi. Potrafił zainteresować Pismem Świętym, rozbawić dobrym poczuciem humoru, rozplątać te najbardziej trudne zagadnienia w prostych słowach. 

Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się aż tak owocnej lektury. Jak zaczęłam Włącz światło. Nie daj się ciemności, tak tego samego dnia skończyłam. Jasne, to tylko niecałe trzysta stron, więc raczej nie sztuką było przeczytać tę książkę na raz, ale mimo wszystko muszę powiedzieć, że czuję niedosyt. Wierzę, że będzie coraz więcej odświeżonych publikacji Pawlukiewicza, które z przyjemnością będę czytała, ponieważ warto wiedzieć coś więcej na temat wiary, która otacza mnie od dziecka, a która do tej pory była bardziej posłuszeństwem niż wiarą. Tę i inne książki Pawlukiewicza znajdziecie bez problemu w bestsellerach Taniej Książki. Polecam!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tytuł: Włącz światło! Nie daj się ciemności
Autor: ks. Piotr Pawlukiewicz
Wydawnictwo: ZNAK
Premiera: 24.11.2021
Liczba stron: 288
Format: 210x145
Oprawa:Twarda
Cena: 42,90 zł
Kategoria: Religijna

 


2 komentarze:

  1. Jakoś nie pałam sympatią do ks. Pawlukiewicza i często się z nim nie zgadzałam, jak słyszałam jego wypowiedzi np. gdzieś w Internecie. Więc siłą rzeczy nie mam w planach przeczytania jakiejkolwiek jego książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chciałabym przeczytać książkę księdza, ponieważ nie miałam okazji zapoznać się z jego wypowiedziami.

    OdpowiedzUsuń