środa, 8 lutego 2017

Bestsellery Empiku 2016 - WYNIKI!

Nie jestem na bieżąco, ale gdy tylko dowiaduję się, że ma miejsce GALA KSIĄŻEK W POLSCE - muszę coś na ten temat powiedzieć. Przyznam Wam szczerze, że gdyby nie szybka reakcja Czytacza, którą jak zawsze obejrzałam, byłabym bardziej optymistycznie nastawiona na to wydarzenie. A tak to...
 
 

Na początku chcę tylko powiedzieć, że sam pomysł - idea - zagoszczenia książki w telewizji jak najbardziej mi odpowiada (jak zapewne każdemu molowi książkowemu). W końcu literatura gdzieś tam daje się we znaki i w końcu może ktoś zauważył, że powinna stać na równi z filmami, tak jak pisarze powinni stać na równi z reżyserami, scenarzystami. ALE! Nie mogłoby być tak pięknie. A przynajmniej nie od razu.

Poniżej załączam Wam listę zwycięzców - jedynie literackich, bo nad filmami i muzyką nie mam co się tutaj rozwodzić. Za wiele do tego powiedzieć nie mogę, ponieważ czytałam raptem tylko i wyłącznie Harry'ego Pottera i przeklęte dziecko, dlatego będę ogromnie wdzięczna, jeśli napiszecie, co Wy o tym sądzicie?


Literatura polska:
„Przeznaczeni” – Katarzyna Grochola; Wydawnictwo Literackie
Źródło: lubimyczytac.pl
 
Literatura zagraniczna:  
„Małe życie” – Hanya Yanagihara; Wydawnictwo W.A.B.
Źródło: lubimyczytac.pl

Literatura faktu:  
„Grunt pod nogami” – ks. Jan Kaczkowski; Wydawnictwo WAM
Źródło: lubimyczytac.pl

Literatura dla dzieci:  
„Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany” – Nela Mała Reporterka; Burda NG Polska
Źródło: lubimyczytac.pl

Literatura dla młodzieży: 
„Harry Potter i przeklęte dziecko” – Jack Thorne; Wydawnictwo Media Rodzina
Źródło: lubimyczytac.pl

Jak już Czytacz to zauważył, a jestem pewna, że nie tylko ja podzielam jego opinię, Gala Bestellerów Empiku to Gala dla Bestsellerów, czyli tego, co najbardziej się sprzedawało właśnie w Empiku. Dodając do tego fakt, że w Empiku trzeba płacić kolosalne pieniądze za wystawienie jakiejś książki w widocznym miejscu, nie sposób tutaj być w 100% zadowolonym. Ponieważ brawa za sprzedaż należą się wydawnictwom być też samej renomie pisarzy. Debiutanci nie mieli prawa bytu. Tutaj nie wygrały NAJLEPSZE książki, tutaj wygrały NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCE SIĘ książki. 

Dlatego zanim ktoś powie, że Harry Potter jest beznadziejny i nie powinien wygrać, niech zastanowi się lepiej dwa razy - to HARRY POTTER! Reklama sama w sobie! Jeżeli ktoś powie, że coś jest nie halo, bo gdzie tu podział na poszczególne kategorie: kryminał, literatura kobieca, romans itd; niech pomyśli, że w telewizji płaci się od każdej minuty. 

Jednakże ja - jako wieczna optymistka - widzę to wydarzenie w jaśniejszych barwach i dlatego chciałabym się na nich skupić. Przede wszystkim owe wydarzenie może być początkiem czegoś dobrego; mogło sprawić, że ktoś dowiedział się o jakiejś książce i zapragnie jej poczytać. A przede wszystkim można było zobaczyć autorów w telewizji i ich posłuchać. Dlatego - ja nie narzekam.

Osobiście nie biorę na poważnie owych wyników. Prawdziwie najlepszych i najulubieńszych książek 2016 roku dowiem się z rankingu Lubimy Czytać, ponieważ to właśnie MY wybieramy naszych faworytów. Głosowanie jeszcze trwa, więc polecam wziąć udział :D

A co Wy o tym myślicie? ;)

10 komentarzy:

  1. Widzę tu kolejny powód do tego , aby w końcu sięgnąć po ,,Małe życie'' :D Właściwienie czytałam nic z tych pozycji, więc trudno mi się jakkolwiek odnieść.
    A zagłosować na LC czycha też muszę.

    WIELOPASJA

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam gali, ale widzę, że niewiele straciłam. Moim zdaniem też jedynie pieniądze odgrywały rolę przy wyborze. Jednak z drugiej strony skoro była to Gala Bestsellerów Empiku to niczego innego nie można było się spodziewać. Zgadzam się jednak z Tobą, że pod względem czytelnictwa i zachęcanie do lektury jest to krok w dobrą stronę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Gali nie oglądałam i chyba nie mam tego w planach. Szkoda, że było tak mało kategorii :(
    Bardzo chętnie kiedyś przeczytam "Małe życie" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się! Czekam na wyniki z Lubimy Czytać:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam gali Empiku, ale zdaje sobie sprawę, że najważniejsza była tam sprzedaż, nie opinia o książce- a to dwie różne rzeczy. Czekam na wyniki na Lubimy Czytać, niektóre naprawdę mnie ciekawią. :)
    Pozdrawiam!
    sunny-snowflake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie grube jest to 'Małe życie'. Wiem, że to głupi argument, ale jak się ma całe tony książek do czytania to jednak się i to liczy.

    OdpowiedzUsuń
  7. znam tylko książkę Kaczkowskiego. Ale Małe życie mam na liście:)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jednak poczekam na wyniki głosowania na Lubimy czytać. ;D Oddałam swoje głosy i chętnie sprawdzę, które książki zwyciężą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. No tak, trochę to jest przereklamowane i tak jak mówisz, to nie jest plebiscyt dla najlepszych książek - smutne, ale niestety prawdziwe.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatecznie i tak kierujemy się własnym gustem czytelniczym. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń