środa, 15 stycznia 2014

Diety oczami naukowców - Krystyna Monk

Czy w natłoku miliona porad dietetyków można znaleźć coś nowego i ciekawego? Owszem, można - przecież zdania naukowców cały czas się zmieniają. Lecz są rady nie do zmienienia, których powinniśmy przestrzegać jak oka w głowie. A o tym wszystkim pisze Krystyna Monk w swoim poradniku. 

Diety oczami naukowców to kompendium wiedzy na temat diet i wszystkiego co związane z jedzeniem. I jak czytamy na stronie wydawnictwa:

Książka bazuje na najnowszych badaniach przeprowadzonych przez specjalistów z Polski i ze świata. Opisuje również diety stosowane przez naszych praprzodków sprzed milionów lat i diety odchudzające stosowane przez nasze prababcie i babcie – często współcześnie zapomniane.
Poradnik został naprawdę dobrze przygotowany. Nie zabrakło tutaj oczywiście przedmowy i wstępu, które każda z nas, kobiet, słyszy ze swoich ust: "Czekolady! Ciastko! Jeść!". I jak w takim razie schudnąć? Jak czuć się dobrze we własnej skórze?

Krystyna Monk przywołuje naprawdę wiele nowinek ze świata dietetyków. Niektóre zna zapewne każda z nas, ale wiele jest nowych i jeszcze nie dość popularnych. W poradniku znajdziemy naprawdę wiele diet z przykładowymi ochotnikami, którzy podjęli się jej stosowania. Możemy również przeczytać o antydietach, których powinniśmy wystrzegać się jak ognia.
Podczas ponad 300-stronnicowej książki przechodzimy po wszystkich epokach i różnych postrzeganiach kanonu piękna, zaczynając już od starożytności, a kończąc na czasach nam współczesnych. 

Lecz "Diety oczami naukowców" nie tylko traktują o dietach. Jest tutaj pełno ciekawostek i mitów, dotyczących odchudzania. Nie brakuje tematu o otyłości i jej skutkach. Szczególnie poważnej u dzieci. 

Okładka rzuca się w oczy, lecz szkoda, że wewnątrz nie znajdziemy żadnego obrazka czy czegoś, co by pobudziło naszą wyobraźnię. Wnętrze książki jest niestety czarno-białe, co oczywiście nie jest żadną wadą! Po prostu sądzę, że "Diety oczami naukowców" byłyby ciekawszym kompendium wiedzy, gdyby przyciągnęło liczną rzeszę odbiorców poprzez ciekawe wnętrze. Tak jak w jedzeniu - na początku jesz oczyma. 

~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Diety oczami naukowców
Autor: Krystyna Monk
Wydawnictwo: Novae Res
Data premiery: grudzień 2013
Kategoria: Poradnik
~~~~~~~~~~~~
Ocena: 4 (dobry)
http://zaczytani.pl/ksiazka/szmatlawcy_pytonice,druk

13 komentarzy:

  1. Jakoś nie mam przekonania do tej książki. Tyle tych ,dietetycznych' poradników na rynku, że nie wiadomo, co wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja i dieta to dwie przyjaciółki, ale jednak często nam z sobą nie po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Być może skusiłabym się kiedyś na lekturę tej książki (uwielbiam wszelkie ciekawostki i anegdoty), ale coś odpycha mnie od tej książki. Trudno mi nawet napisać, co dokładnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię, żeby książki o dietach były kolorowe, pełne pięknych zdjęć. To działa na wyobraźnię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka jest w drodze do mnie, także jestem jej ciekawa, gdyż właśnie mam zamiar przejść na zdrowy tryb życia ):

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat obecnie temat diet jest mi obcy, więc raczej nie skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka ok, ale książki o dietach w ogóle mnie nie interesują!

    OdpowiedzUsuń
  8. To pierwsza książka, w której oceną diet zajmują się ludzie z tytułami profesorskimi, którzy dbają o swoją reputację i nie plotą bzdur jak ci pseudo dietetycy, którzy chcą tylko zbić kasę na ludzkiej niewiedzy i karmią ludzi tylko pięknymi obrazkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę, nie ma zdjęć?! To niemożliwe:) Tego typu książki muszą mieć zachęcające wizualnie wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej nie dla mnie, nie interesuje mnie temat diet. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tworząc wyżej zrecenzowaną książkę autorzy powinni wiedzieć, że nic tak nie pobudza wyobraźni jak właśnie zdjęcia, a widząc ładne, kolorowe danie na zdjęciach sprawiają, że aż samemu chce się to wszystko zrobić ;)

    Pozdrawiam i jednocześnie miło mi poinformować, że razem z Lady Spark nominowałyśmy Cię do Liebster Blog Award, zapraszamy na kreatywna-alternatywa.blogspot.com gdzie znajdują się pytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dieta i tematy podobne nie są moją mocną stroną, nie korzystam ani z poradników ani z wyznaczników - jem co popadnie ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. Na szczęście diety nie potrzebuje, więc i temat niezbyt dla mnie ciekawy. Ale polecę siostrze - ona wybiera się na dietetykę, wiec niech już czegoś ciekawego się dowie :)

    OdpowiedzUsuń