sobota, 28 czerwca 2014

W szpilkach na tropie - Rebecca Jane

Gdy tylko po raz pierwszy usłyszałam o "W szpilkach na tropie" i historii powstania tej powieści, nie mogłam wyjść z dziwnego przeczucia, iż ta książka zapełni lukę pomiędzy kryminałem a obyczajówką. Dlaczego? Ponieważ wszystko wskazywało na to, iż "Prawdziwa historia Damskiej Agencji Detektywistycznej" nie będzie ani tym, ani tym. Czy tak się właśnie stało?

W 2009 roku powstała agencja detektywistyczna. Agencja prowadzona w całości przez kobiety. Panie detektyw miały określony cel działania i zamierzały się go trzymać - chciały nieść pomoc ludziom, którym nikt inny nie chciał pomóc. Główną inicjatorką była Rebecca Jane, kobieta, która w ciągu swojego nadal młodego wieku, musiała zmierzyć się z rozwodem. Pamiętając o fakcie, że wtedy nikt inny nie mógł jej pomóc, nie chciała, by inne kobiety również musiały się z tym mierzyć. W ten oto sposób powstała Damska Agencja Detektywistyczna! 

"W szpilkach na tropie" nie jest fikcją literacką, lecz spisanymi na klawiaturze prawdziwymi wydarzeniami, w których główną bohaterką była Rebecca Jane wraz z przyjaciółkami. Oczywiście imiona, nazwiska i najróżniejsze cechy charakterystyczne zostały zmienione, by klienci agencji nie zostali rozpoznani. Lecz oprócz tego dostajemy rzeczywistość z jaką borykają się ludzie. 

Autorka opisuje swoje początki. Ze szczegółami opowiada o swoim nieudanym małżeństwie i problemach, z jakimi musiała się borykać jako mężatka. Umożliwia to czytelnikowi poznanie jak i zrozumienie Rebecci Jane, która, tak na dobrą sprawę, została postawiona pod murem. Podobnie miały klientki i klienci Damskiej Agencji Detektywistycznej, którym pani detektyw pragnęła pomóc. 

Książka opisana lekko, płynnie i nierzadko z humorem pozwala poznać ludzkie problemy - zazwyczaj związane z oszukującym współmałżonkiem - jak i spojrzeć za kulisy pracy detektywa. Nie jest to w końcu łatwa praca, jak się przekonała na własnej skórze Rebecca Jane. Jej cierpliwość niejednokrotnie została wystawiana na próbę. Bardzo często zastanawiała się, gdzie znajduje się granica pomiędzy chorobliwą zazdrością a słusznymi przypuszczeniami. Dodatkowo czytelnik może zagłębić się w sposoby i chwyty detektywistyczne, którymi posługiwały się bohaterki powieści. 

Pani Rebecca Jane jest naprawdę sympatyczną kobietą, którą można z marszu polubić. Pomimo nieprzyjemnej przeszłości nadal się nie poddaje, stąpa twardo po ziemi oraz promienieje  szczęściem i optymizmem! Jej przemyślenia mogą rozbawić i poruszyć.

Jak na wstępie wspominałam powieść nie jest ani kryminałem, ani typową obyczajówką. Jest raczej czymś pośrodku - czymś, z czym boryka się każdy z nas. I powiem szczerze, bardzo mnie to cieszy. "W szpilkach na tropie" można odnaleźć odpowiedzi na pytania: "Jak poznać zdradę?" czy "Jak sobie radzić z zawodzącym współmałżonkiem?".

"W szpilkach na tropie" jest przyjemnym lekturą, który może nieraz rozśmieszyć, a nie raz zastanowić. Nie jest to jakieś wybitne dzieło, lecz na pewno i nie najgorsze. Coś dla osób, które nie mogą się zdecydować pomiędzy kryminałem a obyczajówką. Książka idealna na lato i nie tylko!


Zachęcam do obejrzenia wywiadu Rebecci Jane dla Dzień Dobry TVN
http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/kobieta-ktora-tropi-niewiernych-mezow,125663.html

(kliknij w obrazek)

A także zachęcam do przeczytania interesującego wywiadu z Rebeccą Jane 
przeprowadzonego przez Weronikę Trzeciak dla swojego bloga:
http://literaturomania.blogspot.com/2014/06/nie-spodziewaam-sie-takiego-sukcesu.html

(kliknij w obrazek)


 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: W szpilkach na tropie. 
          Prawdziwa historia Damskiej Agencji Detektywistycznej 
Autor: Rebecca Jane 
Tłumaczenie: Marta Kisiel-Małecka 
Oryginalny tytuł: The Real Lady Detective Agency
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackiehttp://www.wydawnictwoliterackie.pl/ksiazka/2706/Ksiega-stylu-Coco-Chanel-/ 
Data wydania: 16.06.2014 
Liczba stron: 348 
Oprawa: broszurowa
Kategoria: Prawdziwa historia 
Cena: 34,90 zł
Moja ocena: dobry
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

20 komentarzy:

  1. Słyszałam już o tej książce i na pewno byłaby idealna na plażę. Może uda mi się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś uda mi się ją przeczytać w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na początku nie byłam do niej przekonana, ale teraz bardzo chciałabym ją przeczytać i wiem, że dobrze się przy niej będę bawić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, choć historia powstania jak i sama książka wydaje się być mega ciekawa, to okładka beznadziejna :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że taka powieść pomiędzy powieścią obyczajową a kryminałem może być ciekawa, bo samych kryminałów chyba bym nie potrafiła czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzieś już napisałam, że chętnie przeczytałabym na temat działalności Rebecci Jane spory artykuł, ale nie książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. A mnie bardzo ten tytuł zainteresował:). Z przyjemnością bym przeczytała historię o zdradliwych mężach i sprytnych kobietach- szpieg! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czeka na swoją kolej na półce...

    OdpowiedzUsuń
  9. Może być ciekawie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiś czas temu czytałam wywiad z autorką na blogu u Wiki oraz jej recenzję książki. Od tego czasu chcę bardzo zapoznać się z treścią "W szpilkach na tropie". Te prawdziwe wydarzenia mnie przekonują najbardziej . :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niekoniecznie to typ książek, który lubię, ale na niezobowiązujące tete-a-tete z lekturą ten tytuł wydaje się idealny :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię połączenie kryminału z książką obyczajową :) tak lekko się wtedy to czyta :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba jednak nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Z takimi książkami ma zwykle tak, że mając nadmiar wolnego czasu mogłabym przeczytać, ale na razie mam tyle innych tytułów na liście, że podejrzewam, że nieprędko po nią sięgnę :) Ale ogólnie ciekawe, że to autentyczna historia - to na pewno plus dla takiej publikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem zdecydowanie na tak i rozpoczynam polowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Może kiedyś... :) Wydaje się być idealną lekturą na lato! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze mówiąc, to chętnie bym po nią sięgnęła! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wow. Niesamowite recenzji. Dziękuję :) .... Z miłością, Rebecca
    Wow. Amazing review. Thank you :)... With love, Rebecca

    OdpowiedzUsuń
  19. Nawet nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się interesująca. Kiedy gdzieś na nią natrafię, to może po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń