sobota, 5 września 2020

O krok za daleko - Harlan Coben

Jakie to dziwne - wiedziałam, że książka mi się spodoba. Wiedziałam, że pomimo kręcenia nosem O krok za daleko pod sam koniec wciągnie mnie do tego stopnia, że nie będę potrafiła się oderwać od lektury. A mimo to zwlekałam równy miesiąc, zanim finalnie zabrałam się za tę powieść. A szkoda, bo ta jest warta każdej minuty. 

Źrodło

Simon Greene od miesięcy szuka swojej córki. Kiedy wreszcie przez przypadek natrafia na jej ślad, na jego drodze staje Aaron, człowiek przez którego jego Paige uciekła. Dlaczego uciekła wtedy i dlaczego ucieka znowu? Tego Simon nie wie, ale nie spocznie, póki tego stanu rzeczy nie zmieni. Odkrycie prawdy nie jest jednak proste, jakby mogło się wydawać, stąd też, aby odnaleźć córkę a przy okazji rozwiązać liczne tajemnice w rodzinie, Simon posunie się nawet... o krok za daleko.

Po W głębi lasu O krok za daleko to dopiero mojego druga powieść Harlana Cobena - autora, który znany jest na całym świecie jako mistrz thrillerów. Tytuł godny pozazdroszczenia, a mimo to muszę powiedzieć, że musiałam przeczytać co najmniej 100 stron, żeby wciągnąć się w tę historię. Ilość wątków pobocznych i najróżniejszych wydarzeń występujących raz za razem była na tyle przytłaczająca, że nie potrafiłam się odnaleźć w tej historii. Zastanawiałam się, co autor miał na myśli, zamiast się relaksować i dać się porwać. Dopiero w trakcie rozwiązań fabularnych raz za razem byłam zaskakiwana tym, jaką pajęczynę wzajemnych zależność stworzył Harlan Coben... i o kurczę, było to warte mojego czasu!

Ta historia posiada wszystko, czego oczekuje się od thrillerów - tajemnice, zwroty akcji, zaskakujący finał i... żywi, prawdziwi bohaterowie. Osobiście uwielbiam, gdy realia kryminałów/thrillerów nie odbiegają od rzeczywistości i poruszają ludzi, którymi się otaczamy. I tak jest w tym przypadku. Zarówno główny bohater, jak i pozostałe postacie zostały napisane w sposób bardzo poprawny. To ludzie z krwi i kości, którzy błądzą, mylą się i naprawiają swoje błędy. Ich charaktery ukształtowała przeszłość i nie zmieniają się jak za dotknięciem różdżki. Dzięki ich towarzystwu mogłam się szczerze rozkoszować tą opowieścią.

Obecnie na rynku wydawniczym thrillerów jest u nas pod dostatkiem, dlatego można wybierać - do koloru, do wyboru. Jednakże jeżeli poszukujecie sprawdzonych marek, które zasłużyły na tak wiele nagród i na tak ogromną sympatię czytelników z całego świata - nie mogliście lepiej trafić. Czytajcie i bawcie się dobrze... oraz czekajcie na ekranizację Netflixa!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: O krok za daleko
Tytuł oryginalny: Run Away
Autor: Harlan Coben
Przekład: Magdalena Słysz
Wydawnictwo: Albatros
Premiera: 15. stycznia 2020
http://www.wydawnictwoalbatros.com/
Liczba stron: 448
Format: 125x195
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Cena: 38,90 zł
Kategoria: Thriller

5 komentarzy:

  1. Twórczość Cobena wciąż przede mną, ale mam ją w planach już od jakiegoś czasu, a na liście kilka tytułów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również ta książka bardzo się podobała i oczywiście czekam na ekranizację. ��

    OdpowiedzUsuń
  3. To było moje pierwsze spotkanie z twórczością Cobena, ale bardzo udane!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś czytałam dużo książek Cobena w krótkim czasie i od tego czasu trudno mi do jego powieści wrócić.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Obecnie moje czytelnicze drogi prowadzą w zupełnie inne książkowe zakamarki i aktualnie nie sięgam po thrillery, chociaż czasem zdarzy mi się przeczytać coś z elementami tego gatunku. Dlatego też jak na razie nie planuje sięgać po nic tego autora.

    OdpowiedzUsuń