czwartek, 27 grudnia 2012

Ostatnia piosenka - Nicholas Sparks

Książka, która zdobyła popularność dzięki swojej ekranizacji. Czy może to dobrze o niej świadczyć? Jak najbardziej.

Życie siedemnastoletniej Ronnie Miller wywróciło się do góry nogami, gdy jej ojciec postanowił porzucić karierę i wyjechać do niewielkiego miasteczka w Północnej Karolinie. Jego ucieczka oznaczała koniec małżeństwa Millerów. Trzy lata później Ronnie dalej nie chce mieć nic wspólnego z ojcem i nie utrzymuje z nim kontaktu.
Nieoczekiwanie matka wysyła dziewczynę i jej młodszego brata, Jonaha, by spędzili wakacje w Wilmington. Dla Ronnie to ciężka próba - przyzwyczajona do Nowego Jorku, zakochana w jego nocnym życiu i modnych klubach, musi zmierzyć się nie tylko z niechęcią do wiodącego spokojne życie pianisty i zaangażowanego w budowę miejscowego kościoła ojca, ale również z senną atmosferą nadmorskiej mieściny. Wszystko wskazuje na to, że to będzie najgorsze lato w jej życiu...

Tak, to jedna z tych powieści dla młodzieży. Jednak tak naprawdę mogę ją skierować również do bardziej dojrzałych czytelników, bowiem jak zawsze Nicholas Sparks porusza tematy bardzo nam bliskie. Autor wydał już naprawdę wiele powieści, jednak ja dopiero po raz pierwszy sięgnęłam właśnie za Ostatnią piosenkę. Czy to będzie moje pierwsze i jednocześnie ostatnie spotkanie się z jego twórczością? Się okaże.

Książkę kupiłam bodajże rok temu na Mikołajki - taki tam prezencik ode mnie dla mnie. Mimo że na początku historia Ronnie mnie nie wciągała, tak po niedługim czasie nie mogłam się od niej oderwać. Mało tego! Pod koniec ocierałam łzy, byle by nie zmoczyć kartek.
  
Bardzo często spotkałam się z takimi zagraniami jak nieszczęścia wszelakiego typu. Lecz to właśnie w jakiś sposób nas uświadamia, że tacy ludzie istnieją i też mają prawo do szczęścia. Czytając, oglądając, słuchając o ludziach o słabych sercach a jednocześnie jakże silnych, stajemy się bardziej wrażliwsi. Dziękujmy za to. 

------------------------------------------
Tytuł: Ostatnia piosenka
Autor: Nicholas Sparks
Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: maj 2010
Liczba stron: 445
Kategoria: Dla młodzieży, Dramat, Romans, Obyczajowa
------------------------------------------

Ocena: 4+ (dobry z plusem)
Wniosek: Na zimowy wieczór 

1 komentarz:

  1. Niestety jeśli chodzi o "Ostatnią piosenkę" jak na razie oglądałam film, ale kiedy przyjdzie pora zapewne sięgnę po książkę :)

    OdpowiedzUsuń