poniedziałek, 4 listopada 2019

Opowieści z Doliny Muminków


Są takie historie, które się po prostu zna. Mogło się nie być wielkim fanem, ale mimo to i tak się ceniło pewne opowieści, które swego czasu oglądali i czytali wszyscy. Właśnie tak było ze mną i z Muminkami, ponieważ mimo iż nie byłam wielką fanką, i tak znałam niektóre przygody przyjaciół z Doliny Muminków. Uznałam, że może czas najwyższy przekonać się, co tak naprawdę się pod nimi kryje, czego pomocą okazała się najnowsza książka.

Opowieści z Doliny Muminków to nic innego, jak kolekcja najpiękniejszych i najbardziej znanych opowieści o przygodach przyjaciół. To pięć ciepłych, zabawnych historii, które zna się choćby i podskórnie, czyli: Droga do Doliny, Niewidzialny gość, na wyspie Hatifnatów, Zaczarowany kapelusz oraz Wigilia w Dolinie Muminków. Zabawne, że wszystkie je pamiętała, musiałam jedynie je odświeżyć i kolejny raz dać się porwać - tym razem jako dojrzały czytelnik. Oczywiście to skrócone, przeredagowane wersje, które mogą być zaledwie wstępem do pełnoprawnych książek serii.



Źródło

Jest coś szczególnego w Muminkach, co zagwarantowało już lata temu sukces Tove Jansson i co wciąż przyciąga coraz to młodsze pokolenia, mianowicie - drugie dno każdej historii. Muminki to bynajmniej nie proste, kolorowe historyjki na sen, po których dziecko będzie śniło spokojnymi marzeniami, bowiem już samo ich czytanie wydaje się trudniejsze, a przekaz nie zawsze oczywisty. Niby to wciąż umowny świat pełen trolli i innych postaci, to nie można nie wyjść z założenia, że tutaj wszystko ma swoje drugie dno. Relacje pomiędzy postaciami są trudniejsze do zdefiniowania, nie brak tutaj przemyśleń na temat marzeń, samotności, potrzeby wiecznej wędrówki.

Przepiękna jest ta kolekcja. Opowieści z Doliny Muminków to twarda oprawa, grube kartki i liczne ilustracje, przepięknie wkomponowujące się w opowieść. To także trzy piękne czarno-białe mapy (jesienią, zimą oraz latem) przedstawiające Dolinę Muminków i okolice. Mało tego, na początku każdej części znajdziemy krótkie przedstawienie kilkoro mieszkańców Doliny Muminków. To niemała gratka dla wiernych fanów!

Źródło

Cieszę się, że wciąż i wciąż możemy cieszyć się wznowieniami znanych i lubianych historii. Opowieści z Doliny Muminków to co prawda moja pierwsza konfrontacja z zapisaną opowieścią Tove Jansson (gdyż wcześniej opierałam się tylko na źródłach internetowych oraz wspomnieniach koleżanki z filologii fińskiej), ale na pewno nie ostatnia. Ta historia ma w sobie to coś, co sprawia, że chciałabym poznać wszystkie dziewięć opowieści - przeczytać je dokładnie a następnie przeanalizować. Bo ta historia ma w sobie coś szczególnego - zresztą przekonajcie się sami!

PS. Polecam lekturę: "Dlaczego nie trzeba bać się Buki? Czyli Muminki to książka dla dorosłych"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Tytuł:Opowieści z Doliny Muminków
Autor:Alex Haridi, Cecilia Davidson, Filippa Widlund  
Tłumaczenie: Anna Czernow
Wydawnictwo: Egmont 
Seria: Księga Opowieści
Data wydania: 16.10.2019 
Liczba stron:170
Format: 19,5x26 cm
Oprawa: Twarda
Kategoria: Sentymentalny powrót
Dla kogo: wszyscy
Cena: 49,99 zł
http://egmont.pl/

8 komentarzy:

  1. Ta książka wzbudza mój ogromny sentyment. Na pewno, za jakiś czas zaproponuję jej przeczytanie swojemu chrześniakowi.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że Muminki cały czas cieszą się sporym zainteresowaniem. Mam do nich sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Muminki! Muszę w końcu przeczytać całą oryginalną serię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako dziecko uwielbiałam i czytać i oglądać Muminki:). [Kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  5. To jedna z moich ulubionych bajek dzieciństwa. Nie mogłam przejść obojętnie obok tej książki i już czeka na moje dzieciaczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka piękna grafika na samym początku <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham Muminki! Cały czas na czasie, cieszę się ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się to podoba. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń