poniedziałek, 14 lutego 2022

Opowiastki do przemyślenia - Jorge Bucay

 

Pisarz i psychoterapeuta używa bajek i przypowieści podczas swoich terapii, tym samym udowadniając, że w legendach tkwi czasami prawda, która może nawet zmienić nastawienie do życia. Nic w tym dziwnego. O wiele łatwiej jest zrozumieć opowieści niż ćwiczenia czy psychoterapeutyczne komentarze, a między autorem i czytelnikiem nawiązuje się szczególna więź, która sprawia, że wspólnie starają się znaleźć odpowiedzi na nurtujące każdego człowieka pytania.

Opowiastki do przemyślenia, które zamówiłam w księgarni Tania Książka, to zbiór pouczających historii, które Bucay od lat wykorzystuje w swojej praktyce lekarskiej. Niektóre opowieści są jego, inne zasłyszał, a jeszcze inne to historie przesłane mu przez jego czytelników/pacjentów. Wszystkie mają jeden wspólny cel - pomóc ludziom lepiej zrozumieć siebie i zastanowić się nad źródłem swoich problemów i zmartwień.

Czy się to udaje? No tak bym powiedziała - przeciętnie. Liczyłam na książkę bardzo podobną do Śpiewu ptaka autorstwa Anthony'ego De Mello, a dostałam tomik wprawdzie ciekawych opowiadań, ale na pewno nie odkrywczych. Nie każda historia trzyma równy poziom i chociażby taka ja byłam w stanie z góry założyć, do czego autor zmierza. Czy to świadczy, że Opowiastki do przemyślenia to zła książka? A może po prostu to ja jestem wymagającym czytelnikiem, który spodziewał się czegoś, co rzuci światło na niektóre sprawy i się tego nie doczekał? Nie wiem. To raczej kwestia indywidualna.

Co powiedzieć jeszcze na temat krótkiej (150 stron) książki? Może coś na temat wydania, ponieważ wydawnictwo Zysk i S-ka potrafi zachwycić elegancją, z jaką wydawane są ich publikacja. Twarda oprawa i obwoluta prezentują się bardzo ładnie. Podobnie jak symboliczna prosta okładka. To egzemplarz, który można wziąć ze sobą wszędzie.

No cóż. Z mojej strony to nie jest trafiona pozycja, ale możliwe, że po prostu za dużo wymagałam. Jeżeli podejdziecie do tej Opowiastek do przemyślenia jak do książki, o której nie macie bladego pojęcia,  może uda jej się was zaskoczyć. Tego wam życzę. A jak nie, to pamiętajcie, że w księgarni Tania Książka czekają na Was sprawdzone bestsellery.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tytuł:Opowiastki do przemyślenia
Autor:Jorge Bucay
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Premiera: 17.12.2021
Liczba stron:152
Format: 120 x 60 mm
Oprawa: twarda
Gatunek: psychologiczna
Cena okładkowa: 45,00 zł

 

2 komentarze:

  1. Nie będę czytała tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam w planach tej książki, chociaż cenię wykorzystywanie baśni, legend i innych tego typu historii w pracy pedagogicznej, psychologicznej czy terapeutycznej. Jednak jeżeli sięgam po tego typu publikację to dla mnie powinna ona mieć jakiś przekaz, alo uczyć mnie czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń