niedziela, 26 lipca 2015

Przed czasem. Tom 1 Skazani - Alice Hill

O "Skazanych" słyszałam już całkiem sporo zaraz po premierze. Recenzenci zachwycali się genialną, zawiłą fabułą, jakże świetnymi bohaterami oraz humorem, z jakim autorka poprowadziła całą akcję. Nic zatem dziwnego, że zostałam zachęcona do zapoznania się nie tylko z samą powieścią, ale także z samą autorką! I powiem Wam jedno - od dziś do końca mych dni będę jej oddaną fanką! 

Na psychikę Thilli wpływa widok ciało zamordowanej matki. Od tej pory dziewczyna tłamsi w sobie uczucia, stając się tym samym "emocjonalną kłodą". Podobnie dzieje się z jej ojcem, który ma trudności z powrotem do szarej codzienności bez ukochanej żony. Dlatego też - by odciąć się od przeszłości już w dwuosobowej rodzinie - przeprowadzają się do nowego domu w innym mieście. Jednakże dawnych dziejów oraz ludzi nie da się tak łatwo zostawić za sobą. Przykładem może być chociażby niezwykła szkatułka oraz listy od matki. Główna bohaterka jednakże próbuje odnaleźć się w nowej szkole, znaleźć przyjaciół oraz przeżyć pierwsze uniesienia... tylko dlaczego tak bardzo reaguje na pewnych chłopaków - Adana i Asmunda - oraz dlaczego wokół niej zdarza się tyle morderstw?! Jaki sekret kryła przed światem jej matka?

"Ludzka egzystencja to całe pasmo porażek i potknięć, ale żeby upaść, trzeba najpierw stać. Dla tych chwil w pionie warto ponieść ryzyko nawet najboleśniejszego z upadków".

Pod angielsko brzmiącym pseudonimem Alice Hill ukrywa się pewna dwudziestotrzyletnia polska debiutująca pisarka. Pani Alicja swój talent do pisania odkryła bardzo wcześnie, bowiem już od najmłodszych lat wymyśla najróżniejsze przygody. Fanka Harry'ego Pottera. "Skazani" to zaledwie początek całej serii "Przed czasem" łączącej ze sobą wszystko to "co tygryski lubią najbardziej" - romans, tajemnice, przygodę oraz humor!

Źródło: http://dzosefinn.blogspot.com
Sama nie wiem, od czego powinnam zacząć... Po prostu zakochałam się w tej książce! Naprawdę! Początkowo jak zobaczyłam liczbę stron byłam nieco zniechęcona, ale czytałam... czytałam... czytałam i nie potrafiłam się oderwać od historii Thilli, Adana i Asmunda! Ta powieść jest tak niezwykła, choć początkowo mogłaby przypominać takie sagi jak "Upadli" Lauren Kate, bowiem obie traktują o upadłych aniołach. A jednakże - "Skazani" biją na głowę wszystkich przeciwników! 

Autorka samą objętością "Skazanych" (prawie 600 stron) zapewniła sobie szerokie pole do popisu - nic tylko z niego korzystać. I trzeba przyznać, iż Alice Hill idealnie skorzystała z tej możliwości, stopniowo tworząc zawiłość fabularną oraz akcję, która z każdą stroną przyspiesza, bawiąc się ciekawością czytelnika. Dzięki temu pierwszy tom Przed czasem przypominał mi pajęczynę, w której każda niteczka ma ku sobie jakiś cel.

Ledwie ostatnio zrobiłam zestawienie ulubionych bohaterek [TOP 10], a już widzę, że trzeba je zmienić po poznaniu głównej bohaterki Przed czasem. Najnormalniej w świecie Thilli zapowiada się na wzorcowo wykreowaną  postać, którą się lubi mniej lub bardziej, ale na pewno się ją rozumie. Niezwykle złożona, pełna sprzeczności, które bynajmniej się nie wykluczają. Niezwykle silna, pewna siebie, a jednocześnie tak krucha postać!

W kwestii trójkąta miłosnego nie mam najmniejszych przeciwwskazań! Autorka tak świecie zaplotła ich uczucia w akcję, że zarówno Asmund, jak i Adan mają szansę przedstawić się czytelnikom, sprawiając, że sama ja nie potrafiłam wskazać, któremu panu bardziej kibicuję. Obydwoje mają w sobie to "coś", co odróżnia ich od siebie, a przy okazji przyciąga! Aż jestem ciekawa, jak też ich wątki zostaną poprowadzone, ponieważ nie wątpię, iż do samego końca nie będziemy wiedzieli, którego pana wybierze Thilli.

"Bieganie nie było moją miłością, a sposobem na samotność. A ja nigdy w życiu nie czułam się bardziej samotna. Czy ktoś musiał polegać na uczuciu samotności? Chyba tylko samobójcy na krawędzi dachu".

Język i styl autorki są... niezwykłe, pochłaniające wyobraźnię. Nieziemskie i wciągające. Od "Skazanych" trudno się oderwać nawet na moment. W dodatku te piękne cytaty... przemyślenia na temat miłości, życia, drugiego człowieka! Obszerny tom pierwszy po prostu wchłonęłam na raz i już nie mogę doczekać się ciągu dalszego! Zdecydowanie Alice Hill ma talent, za który powinna być podziwiana! Wartą uwagi kwestią są także ilustracje przygotowane przez Martę Kreczmer, które dodają uroku oraz cieszą oko!

Gorąco polecam! Naprawdę warto dać szansę tak genialnej pozycji fantasy, jaką jest trylogia Przed czasem. Jestem pewna, że zakochacie się w niej równie mocno, co ja! A autorce życzę jak najowocniejszego pisania ciągu dalszego. Z niecierpliwością oczekuję drugiego tomu!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Przed czasem Tom 1. Skazani
Seria: Przed czasem
Autor: Alice Hill
Autorka jest także recenzentką: REC-EN-ZENT
Kulinarny Blog Autorki: Życie zamknięte w smaku
Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 2015
Liczba stron: 584
Oprawa: broszurowa
Kategoria: Fantasy
Cena: 42 zł


11 komentarzy:

  1. Zainteresowalas mnie :) juz sie nie moge docxekac kiedy po nia siegne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć po recenzji ciekawa jestem tej książki, myślę, że ostatecznie ją sobie odpuszczę... Może kiedyś, przy okazji się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam już na półce! Po takiej zachęcającej recenzji zabiorę się za nią jak najszybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że książka Ci się podobała :) Mnie trochę irytowała główna bohaterka i powieść nie wciągnęła mnie jak Ciebie, ale miło wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpisuję się pod Twoją recenzją w zupełności. Świetna powieść!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Załuje, że na tę książkę się nie skusiłam :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie planuję obecnie rozpoczynać żadnej trylogii, gdyż mam za duże zaległości. Ale w przyszłości kto wie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka zapowiada się ciekawie, ale mam dosyć trójkątów miłosnych. Za dużo się już ich naczytałam, a każdy nawet najlepiej wykreowany, bardzo mnie irytuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytam. Jestem na razie na starcie, ale to, co już mogę pochwalić to swoisty język: żywy, soczysty, charakterystyczny dla autorki i co ważne - niemęczący. Podziwiam łatwość pisania, wyczuwam talent :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No to jeszcze jedna pozycja do kolejki:). Kiedyż ja to wszystko przeczytam?Stos rośnie, a czas się kurczy, buuu....

    OdpowiedzUsuń