poniedziałek, 21 marca 2016

Audrey w domu. Wspomnienia o mojej mamie - Luca Dotti

Dla milionów widzów na całym świecie była genialną aktorką, gwiazdą, ikoną. 
Dla niego była mamą, a rodzina dom i ogród były jej ukochanym światem. 


Luca Dotti postanowił przedstawić całemu światu swą mamę. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, o ile jego rodzicielka była kimś, o kim śnił swego czasu każdy mężczyzna, a każda kobieta pewnie nieraz miała ochotę zamienić się z nią na miejsca. Ostatecznie każdy zna nazwisko hollywódzkiej aktorki Audrey Hepburn... jednakże czy każdy zna ją samą?

Syn Audrey Hepburn opowiada wyjątkową historię o ukochanej mamie i ich domu, mieszkaniu w Rzymie i szwajcarskiej posiadłości La Paisible, o prywatnym, spełnionym życiu, które wygrało z Hollywood i blaskiem jupiterów. Jednym słowem oto Audrey, której nikt inny nie znał! 

Pewnie nie wszyscy wiedzą, ale Audrey w domu pierwotnie miały być książką kucharską. Jednakże zapewne nie trwało to długo, kiedy Luca Dotti postanowił dodać znacznie więcej aniżeli same przepisy. W ten oto sposób powstały najprawdziwsze wspomnienia - istna biografia napisana okiem syna - w której znajdziemy setki prywatnych zdjęć i równie prywatne historie z życia wielkiej aktorki!

Wiem, że to zabrzmi strasznie nieciekawie, ale moja wizja raju to Robert i obaj moi synowie w domu - nie znoszę rozstań - i do tego psy, dobry film, smaczny posiłek... Jestem naprawdę w siódmym niebie, kiedy to się zdarza. (...) Jako dziecko chciałam mieć domek z ogródkiem, i to się ziściło.
Audrey Hepburn


Audrey w domu to niewątpliwie wyjątkowa biografia - innej, równie bogatej w rodzinne anegdoty, cytaty z prywatnych listów, czy chociażby przepisy na ulubione dania - naprawdę się nie znajdzie. Przyznam, że niejednokrotnie miałam wrażenie, iż ta biografia była dla mnie niczym maleńka dziurka do klucza... przez którą mogłam ujrzeć coś niedostępnego dla nikogo. I teraz każdy ma taką okazję. 

Cieszę się, iż wydanie tej książki jest dopracowane na ostatni guzik, ponieważ zdecydowanie na to zasługuje. Zaczynając już od sporego formatu (170x235mm), po twardą oprawę... aż po całą oprawę wewnątrz, przy której widać, iż grafik nieco się napracował, rozmieszczając te wszystkie ilustracje!

Jeżeli jesteście fanami Audrey Hepburn, jeżeli cenicie jej wkład w filmografię światową albo kochacie ją za pomoc humanitarną - ta książka dla Was. Choć nie czytałam jeszcze zbyt wiele biografii, to i tak pozwolę sobie nazwać Audrey w domu jedną z ciekawszych pozycji z tego gatunku na naszym rynku. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Audrey w domu
Autor: Luca Dotti oraz Luigi Spinola
Tłumaczenie: Dorota Dziewońska
Wydawnictwo: Literackie
Data wydania: marzec 2016
Liczba stron:264
Oprawa: twarda
Format: 170x235mm
http://www.wydawnictwoliterackie.pl/ksiazka/3120/Dante-na-tropie/Kategoria: Wspomnienia

9 komentarzy:

  1. Czytałam i uważam, że jest to bardzo ważna pozycja pośród tegorocznych nowości wydawniczych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Audrey, była nie tylko śliczna, ale też posiadała bogatą i interesującą osobowość. Ta książka jest zdecydowanie niezbędna dla fanów Hepburn. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla osób, które podziwiają Hepburn z pewnością będzie to idealna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię autobiografii ale dla osób/ fanek tej serii jak najbardziej polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już o tej książce. Nie mam jej obecnie w planach, ale w przyszłości, kto wie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam Panią Hepburn, więc sięgnę po tę pozycję. Chociaż przeważnie unikam biografii. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Audrey i wszystko co z nią związane, dlatego już z miejsca zazdroszczę Ci tej lektury, kochana!

    OdpowiedzUsuń
  8. To może być ciekawa lektura - bardzo lubię biografie, więc to pozycja dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna kobieta i bardzo ciekawa osobowość.

    OdpowiedzUsuń