czwartek, 8 listopada 2018

Komiksy dla dziewczynek: Lou. Codziennik Tom 1 oraz Studio Tańca Tom 1


Lubicie komiksy? Tak/Nie? Ja, jak byłam młodsza, uwielbiałam. I pewnie dlatego do dziś mam do nich słabość. Bo jak tu nie lubić czegoś, co ma za zadanie poprawić Ci nastrój, a przy tym przenieść Cię do dziecięcych/nastoletnich lat. Z nowymi pozycjami od Egmonta jest to jak najbardziej możliwe!

Przygotujcie się na pozycje dla dzieci i dla nastolatek. Zaczynamy za trzy... dwa... jeden!


Dla małych dziewczynek!
Lou. Codziennik Tom 1
(Album zawiera trzy tomy oryginalne: Codziennik, Na końcu świata, Cmentarzysko autobusów)

Lou jest uroczą dziesięciolatką z głową pełną pomysłów. Wychowuje ją samotna matka - pisarka, ale także (jeżeli nie przede wszystkim) miłośniczka gier na kansole. Pomieszkuje z nimi kot - jak to kot, indywidualista. Lou ma problemy, takie jak każdy: kłopot z porannym wstawaniem do szkoły, kłopot z nauką i wygadaną przyjaciółką Miną. Doświadcza pierwszych miłosnych fascynacji i zawiera nowe znajomości.

O tym tytule słyszałam już nieraz, a to ze względu na fakt, że swego czasu twórczość Julien Neel była promowana w komiksach W.I.T.C.H. (bladego pojęcia nie mam, czemu to zapamiętałam). Lou! okazała się taka, jaką sądziłam, że jest - to po prostu luźna, zabawna i momentami urocza opowieść idealna dla młodszych czytelników!


Dla nastolatek!
Szkoła tańca Tom 1
(Album zawiera trzy pierwsze tomy oryginalne)

Julia, Lusia i Alia po szkole uczęszczają na zajęcia w szkole tańca. Uczą się nie tylko klasycznego baletu i modern jazzu, ale też tańców afrykańskich. Na co dzień mierzą się z trudnymi treningów, muszą dbać o formę, a także wymyślać własne choreografie. Podkochują się w jednym z nauczycieli i przeżywają zauroczenia kolegami tańczącymi hip-hop. Starają się sprytnie godzić szkolne obowiązki z zajęciami w studiu tańca. Zabawne sytuacje gwarantowane!

Studio Tańca to jedna z najpopularniejszych francuskich serii komiksowych dla dzieci z ponad milionem sprzedanych albumów. Jednakże Lou! sprzedała się w Europie już w trzech milionach egzemplarzy i została przetłumaczona na dwadzieścia języków!


Jak to komiksy francuskie, poszczególne wątki zajmują jedną stronę. W związku z tym na puentę albo na żart sytuacyjny nie trzeba długo czekać. I dobrze - dla dzieci to wystarczy, a dorośli mogą sobie przerywać lekturę, kiedy tylko chcą. Zarówno Lou!, jak również Studio Tańca to dość ciekawe tytuły, choć oczywiście są przeznaczone głównie dla młodszego odbiorcy.

Bardzo podoba mi się wydanie obu tomów. Muszę przyznać, że przynajmniej z tego powodu chętnie bym kolekcjonowała Lou! i Studio Tańca. Usztywniania oprawa, śliski papier i wyraziste, barwne ilustracje. Widać, że bardzo się postarano. Nie znalazłam ani jednego niedopatrzenia - każdy dialog jest widoczny i nie nachodzi na inny.

Co tu dużo mówić - jeżeli kogoś zainteresowałam, to zachęcam do sięgnięcia po podobne publikacje! Jeżeli lubicie komiksy, to Lou! i Studio Tańca nie powinny Was zawieść :)


W kolekcji KOMIKSY SĄ SUPER! wydawnictwo publikuje pełne humoru, świetnie narysowane i mądre komiksy dla dzieci, bestsellery europejskiego rynku wydawniczego. Teraz te wspaniałe opowieści trafiają do rąk polskich czytelników. Zapraszamy do lektury dzieci i oczywiście rodziców! W przygotowaniu już kolejne tomy!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
http://egmont.pl/

1 komentarz:

  1. Nie mam dzieci, ale wydają się dobrym pomysłem na prezent ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń