wtorek, 10 marca 2015

Martynika i Biała Wyspa - Marek Kochan

Jakie dziecko nie chciało przynajmniej raz mieć pieska w domu? Sądzę, że każde, bo jeszcze nie zdarzyło mi się usłyszeć odpowiedzi negatywnej. Podobnie było z Martyniką, główną bohaterką nowej książki dla dzieci: "Martynika i Biała Wyspa" Marka Kochan.

Martynikę nie interesuje tona zabawek czy też słodyczy. Marzy tylko o psie, którego niestety nie otrzymać mieć nawet w swoje urodziny. Dlatego też postanawia wyruszyć w niezwykłą podróż do miejsca, gdzie nawet krowy mają kolorowe sny, natomiast ludziom żyje się o niebo lepiej, niż gdziekolwiek indziej. Czy dziewczyna zostanie tam na zawsze? 

"Martynika i Biała Wyspa" to nowa propozycja wydawnicza, zaliczająca się do literatury dziecięcej. To historia jakich wiele, choć wiadomo - z  małymi różnicami. Książka Marka Kochan to książka o prawdziwych emocjach i skrywanych pragnieniach, które mogą mieć w sobie tylko dzieci. I - co bardzo ważne - kończy się szczęśliwie.

"Martynika" to urocza historia o dziewczynce z głową w chmurach - pełnej marzeń i nadziei, które w końcu się kiedyś spełnią. Jednocześnie to niezapomniana przygoda przepełniona niesamowitymi postaciami i zwrotami akcji, których na pewno nikt się nie będzie spodziewał. Jestem pewna, że przypadnie do gustu każdemu dziecku!

cyfroteka.pl
Nie znam ja żadnego takiego kraju,
Któremu bliżej jest do raju.
Kocham go bowiem, to wiem,
Nigdzie tyle sera nie zjem.
Łatwo znoszę pracy trud, 
Gdy mam za to serca w bród.
Ten kraj to prawdziwy raj,
Ser, ser, ser! W to mi graj!
[Fragment książki]

Język autora jest plastyczny i prosty - w sam raz dla młodego czytelnika. Książka ma twardą oprawę, grube kartki i wyraźną czcionkę.Wszystko to w połączeniu z ilustracjami wykonanymi przez Renatę Kochan tworzy pozycję idealną do dziecięcej biblioteczki. 

Czy warto zatem dać szansę "Martynice..."? Sądzę, że tak. Wraz z tą historią przeniesiemy się w fantastyczny świat marzeń, gdzie wszystko jest możliwe. Bo i tak jest w istocie - wystarczy tylko chcieć :)

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Martynika i Biała Wyspa
Autor: Marek Kochan 
Ilustracje: Renata Kochan 
Wydawnictwo: Zysk i S-ka 
Premiera wydania: 24 listopada 2014
Liczba stron:88
Oprawa: Twarda
Cena detaliczna: 19,90 zł
http://www.sklep.zysk.com.pl/idzie-zima.html


17 komentarzy:

  1. Książeczka prezentuje się prześlicznie, zatem chętnie ją kupię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzenia to piękny temat, szczególnie dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieciom na pewno przypadłaby do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też, jak bohaterka, marzyłam o zwierzaku, kiedy byłam mała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podróż, która z pewnością zainteresuje maluchy :) Każde chyba po jakimś czasie zaczyna marzyć o własnym zwierzaku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja tak marzyłam - marzenie się spełniło, mam psa, nazwałam ją Niobe, a kiedyś na pewno zdecyduję się na kolejnego. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie przeczytam, nie sprawia mi to przyjemności, a jak już sięgam to do celów poznawczych :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla moich przyszłościowych dzieci perfecto ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się bardzo ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już niedługo będę mogła czytać mojemu bratankowi różne bajeczki, więc również i za „Martyniką…” się rozejrzę :). Podoba mi się ta rymowanka, którą przytoczyłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zawsze o tym marzyłam, ale nigdy nie miałam psa w domu, jedynie takiego podwórkowego, teraz też. Ale jak będę za jakiś czas miała swój dom to na pewno sobie sprawię psiaka :D A książeczkę warto znać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie już nie, ale gdybym miała dzieci to rozważałabym kupno :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje marzenie o psie się spełniło, choć tego z dzieciństwa dawno już nie ma. Obecnie także towarzyszy mi psiak i dostarcza mnóstwo energii i radości :). Jak to kiedyś w pewnym wierszu przeczytałam: to kawałek natury w domu i prawdziwy przyjaciel.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książeczka zapowiada się interesująco, bajkowa opowieść, uwielbiam książki, gdzie wszystko jest możliwe. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Będę o niej pamiętać jak będę kupować prezenty dla dzieci kuzynki ;)

    OdpowiedzUsuń