wtorek, 7 czerwca 2016

Dziewczynka ze srebrnym zębem - Andrzej Marek Grabowski

Czy pobyt w szpitalu może stać się przygodą?  Nie uwierzycie, ale tak!



Siedmioletni Andrzej był bardzo nieszczęśliwy i wystraszony, gdy rodzice go tam zawieźli. Potem jednak zaczęły się dziać rzeczy naprawdę niezwykłe, a czasami nawet mrożące krew w żyłach! Miała w tym swój udział dziewczynka ze srebrnym zębem...

Wyobraźcie sobie świat bez komputerów, gdzie czarno-biały telewizor był prawdziwym rarytasem, a gdzie wyobraźnia dziecięcia była głównym źródłem ich rozrywki. Brzmi zastraszająco? Teraz jeszcze dodajcie do tego obrazu szpitalne łóżko... pacjentów... pielęgniarki... Czy można sobie wyobrazić ciekawsze rozpoczęcie historii mrożącej krew w żyłach?

Andrzejek również się martwił, co to będzie. Ostatecznie szpital to nie plac zabaw czy lunapark. Na jego szczęście w tej samej sali leżała dziewczynka o imieniu Ania... a jej wyobraźnia nie miała swego końca! Tak jak to zwykle ma miejsce w główkach dzieci!



Autor zadedykował Dziewczynkę ze srebrnym zębem wszystkim dzieciom, które leżą w szpitalu - i sądzę, że trafił idealnie! Oto licząca sobie nieco więcej niż sto siedemdziesiąt stron książka o tym, że w każdym miejscu może być ciekawie... potrzeba do tego jedynie pociesznej duszyczki oraz niewyczerpalnych zasobów wyobraźni.

Bardzo podoba mi się wydanie książeczki. Jest w sumie mała, poręczna, i naprawdę kolorowa. Pomimo twardej oprawy Dziewczynka ze srebrnym zębem należy do tych lżejszych opowieści. Wewnątrz książki znajdziemy liczne czarno-białe ilustracje, które dodają uroku!

Jeżeli macie rodzinę, przyjaciół, znajomych, którzy właśnie spędzają czas w szpitalu - bądź dopiero mają do niego trafić - proszę, podarujcie im Dziewczynkę ze srebrnym zębem. Wszystko jest kwestią jedynie pozytywnego nastawienia, dzięki czemu nawet najgorsze okresy możemy przeżyć z uśmiechem na ustach.  Polecam!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tytuł: Dziewczynka ze srebrnym zębem 
Autor: Andrzej Marek Grabowski 
Ilustrował: Anna Kaszuba-Dębska 
Wydawnictwo: Media Rodzina 
Liczba stron: 176 
Oprawa: Twarda 
Format: 125 x 195 mmhttp://mediarodzina.pl/index.php Kategoria: Bajki



8 komentarzy:

  1. Świetne są takie pozycje! :) Uwielbiam je głównie za grafikę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wydaje się być Idealna propozycją do czytania dziecku w szpitalu i nie tylko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę polecać. Na szczęście nie mam nikogo z rodziny i znajomych w szpitalu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że książeczki dla najmłodszych czytelników poruszają taką tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Tobie mam tyle książek, które moja młodsza siostra pokocha! Zawsze narzekała, że ja mam co czytać, a ona nie, pora to zmienić! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że jak byłam mała i musiałam leżeć w szpitalu (źle to wspominam, bo pamiętam, że wszyscy wcześniej odmalowywali mi go jako świetne miejsce) nie było takiej książeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla młodszych z pewnością będzie to ciekawa książeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coraz więcej ciekawych książeczek dla dzieci się pojawia :)

    OdpowiedzUsuń