wtorek, 14 czerwca 2016

Liebster Blog Award #5



Ależ się ostatnio rozpędziłam z Liebster Blog Award - czyli taki blogowy Q&A, w którym możecie dowiedzieć się trochę więcej o mnie i o moim blogu! Naprawdę bardzo dziękuję za tak liczne nominację w ostatnim czasie! Jestem naprawdę bardzo wdzięczna!

Tym razem nominowała mnie Sunny Snowflake z bloga o tej samej nazwie! 

Nie przedłużając - zaczynajmy!

1. Jak zaczęła się twoja przygoda z czytaniem?

Och... zapewne tak jak u większości osób - wszystko zaczęło się od rodziny i przyjaciół, którzy opowiadali mi niestworzone historie ukryte na kartach powieści. Jednakże największy wpływ miał pewien KTOŚ - KTOŚ, komu bardzo zależało, bym czytała i który non stop podrzucał mi jakieś książki, opowiadał o nich i zachęcał, bym w końcu sama nie przeczytała.
Coś czuję, że teraz jest ze mnie BARDZO dumny :D
2. Czy jest książka, na której płakałeś/łaś? 

Wiesz co... bardzo trudno doprowadzić mnie do łez. Czytałam już tyle książek, że czystą manipulację dramatu wyczuję na kilometr, więc gdy już zdarzają się powieści, przy których lecą piękne łzy smutku i szczęścia - zapamiętuję je na bardzo długooo, a pisarza od razu uważam za geniusza!

Przy jakich ostatnio płakałam? Przy Niebie nad pustynią Anny Łaciny! Końcowe strony po prostu nie można było nie pożegnać uśmiechem przez łzy! Gorzkie łzy pojawiły się przy Poczwarce Doroty Terakowskiej oraz ostatniego tomu Ostatniej Spowiedzi Niny Reichter. Oprócz tego... no cóż! Wzruszam się, gdy muszę się z kimś pożegnać... chociażby z Harrym Potterem.
3. Ebook czy książka papierowa? Dlaczego?

Papierowa. Zdecydowanie! Dlaczego? Prosta sprawa! Moim marzeniem było stworzenie własnej pięknej i wielkiej biblioteczki - i to marzenie jak najbardziej obecnie realizuję!
4. Jak najczęściej wybierasz książki?

Pewnie głupio to zabrzmi, ale patrzę na wszystko: czasami okładka przyciągnie mój wzrok, innym razem tytuł wraz z opisem, by jeszcze kiedy indziej jedynie nazwisko autora sprawiło, iż w ciemno biorę tę właśnie książkę.

5. Twoja ulubiona ekranizacja książki.

 Nie potrafię wybrać :( TOP 10 to jedyne ustępstwo, na jakie mogę pójść ;)
6. Książki najczęściej kupujesz, wypożyczasz w bibliotece, czy pożyczasz od przyjaciół?

Cóż... głupio to powiedzieć, jednakże jestem pewna, że blogerzy mnie zrozumieją - większość książek,  których recenzje publikuję na  Wymarzonej Książce dostaję od wydawnictw w ramach współpracy. Ale oczywiście również wypożyczam i kupuję ;)
7. Czy dbasz o swoje książki?

I to jak! Moje koleżanki czasami aż boją się ode mnie jakąś książkę pożyczyć, bo wyglądają jak świeżo kupione! A później chociażby Ola (pozdrawiam Cię, kochana :*) przeprasza mnie, że grzbiet jest wygięty bądź coś się wylało.
Ale ja naprawdę się nie gniewam!
Oczywiście dalej dbam bardzo o książki, ale ostatnio bardzo lubię, gdy moje ulubione książki różnią się od tych po razie przeczytanych - mają wtedy urok :)
8. Czy zamierzasz zabrać książki na wyjazdy wakacyjne? Jeśli tak, to jakie?

Na pewno wezmę książki na wakacje - szczególnie wtedy, jeżeli czeka mnie długa podróż autobusami czy czymkolwiek. Jakie? Zapewne te, które w danej chwili mnie ciekawią ;)
9. Skąd wziął się pomysł na bloga? Co było inspiracją?

To Cię niestety będę musiała rozczarować. To był taki spontan, że aż sama w to nie wierzę. Nagle jednego dnia postanowiłam, że a co tam, założę sobie bloga. Długo nie myślałam: założyłam maila, wymyśliłam nick (Mała Pisareczka?), wymyśliłam link do bloga - a to wszystko na kompletnym spontanie! I jeszcze pierwszego dnia napisałam pierwszą notatkę!
Ale w którym momencie wpadłam na podobny pomysł? No cóż... mogę się już przyznać. Zachęciła mnie przede wszystkim wiadomość, iż będę dostawała książki za darmo (i to jeszcze przedpremierowo!!!)... no cóż...
10. Gdybyś miał/a napisać książkę, jaki byłby to gatunek?
Spróbowałabym wszystkich gatunków - bo przecież pisać do szuflady nikt mi nigdy nie może zabronić. Jednakże na pewno chciałabym, by książki miały swojego ducha... psychologia :3

11 komentarzy:

  1. Nie wyobrażam sobie wakacji bez książek, ale nie denerwuje cię, jak potem albo się w nich piasek na zawsze znajduje, albo któraś ma wypadek typu do wody trochę wpadnie itp? Bo moje wakacyjne książki zawsze jakiś wypadek mają :(

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, Poczwarka to było po prostu morze łez.
    Też marzy mi się własna, ogromna biblioteka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pytania i świetne odpowiedzi :) Też mi smutno rozstawać się z ulubioną serią.

    buziaki,
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne odpowiedzi. Również wolę książki papierowe i jestem w trakcie budowania swojej biblioteczki domowej. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Też zostałam nominowana do tego LBA :D Jak chcesz, to tutaj masz moje odpowiedzi:
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com/2016/06/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie najlepszą ekranizacją jest "Szkoła uczuć" na podstawie książki Sparksa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach, pisanie do szufladki jest świetne ^^ Co do ekranizacji to chętnie zobaczyłam Top 10 i nie zgadzam się z Harrym Potterem, znaczy ekranizacje świetne, ale nie Czara Ognia, bo ominięto całą WESZ i Mrużkę i tak właściwie nie wiadomo jak Barty wydostał się z Azkabanu... ech, moje bóle ^^
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Na mnie są wszyscy źli, bo ich strofuję w trakcie czytania książek. Nie podoba mi się jak się z nimi obchodzą, zaginają rogi albo rozpłaszczają XD A książek raczej z tego powodu nikomu nie pożyczam (:

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba każdy blogger książkowy marzy o własnej biblioteczce - w tym i ja! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje koleżanki też boją się ode mnie pożyczać niektóre książki ;p
    Ja właśnie muszę uzbierać sobie na nowy regał, bo już mi książki się nigdzie nie mieszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Haha i ja też na spontanie założyłam bloga :)

    OdpowiedzUsuń