poniedziałek, 8 czerwca 2015

Żywienie w sporcie. Kompletny przewodnik - Anita Bean

Jednym z moich marzeń jest bycie kobietą fit. Co to znaczy? Pragnę po prostu mieć jędrne, silne ciało. Co robię żeby do to osiągnąć? Od prawie trzech lat spędzam aktywnie czas. Co mi staje na przeszkodzie? Dieta.

Nie ukrywam, że największym problemem zawsze było dla mnie poprawne odżywanie. A jak wiadomo sukces wynika z 70% diety, a jedynie 30% to ćwiczenia. Dlatego też postanowiłam sięgnąć po "Żywienie w sporcie" Anity Bean.

Nowe wydanie Żywienia w sporcie, uwzględniające najnowsze raporty medyczne,  to publikacja, która jest równocześnie wyczerpującym podręcznikiem praktycznym i kompendium wiedzy teoretycznej, przekazująca cenne informacje w sposób interesujący i przystępny dla wszystkich.
Książka ta, napisana przez jedną z czołowych brytyjskich specjalistek od spraw żywienia w sporcie, doskonale przysłuży się zarówno każdemu amatorowi aktywnego trybu życia, jak i zawodnikom pragnącym osiągać lepsze wyniki w swoich dyscyplinach. Obecne polskie wydanie (oparte na siódmym angielskim z 2013 roku)  autorka wzbogaca o efekty najnowszych, nierzadko nowatorskich badań związanych ze zdrowiem i wydolnością sportową, nie pozostawiając bez odpowiedzi żadnych pytań czy wątpliwości.

Można tu znaleźć praktyczne wskazówki w następujących kwestiach:
- jak zwiększyć wytrzymałość, siłę i wydolność organizmu
- jak obliczyć zapotrzebowanie organizmu na kalorie, węglowodany oraz białka
- jak poprawić sylwetkę
- ile płynów wypijać i jak skutecznie nawodnić organizm.

Książka zawiera także:
- codzienne plany żywieniowe, dzięki którym (zależnie od potrzeb) stracisz lub zyskasz na wadze, zredukujesz tkankę tłuszczową, zyskasz masę mięśniową lub lepiej przygotujesz się do zawodów
- konkretne rady dla sportsmenek, aktywnych ruchowo dzieci oraz uprawiających sport wegetarian
- wyczerpujące omówienie potrzeby suplementacji i odżywek sportowych.

NAJPOPULARNIEJSZY PODRĘCZNIK NA TEMAT ŻYWIENIA W SPORCIE NA ŚWIECIE!

Nie ma w tym żadnego kłamstwa. Po zapoznaniu się z tą publikacją (a ma ona około 350 stron) wiem jedno - drugiego takiego przewodnika dla sportowców oraz ludzi chcących aktywnie żyć nie znajdziecie! Anita Bean zadbała o każdy najdrobniejszy aspekt, który powinien wiedzieć czytelnika. Zaczynając od ogólnego niezbędnego zarysu (chociażby o tym, co to jest ta sławna "energia"), powoli i stopniowo wykłada lekcje nie tylko o zdrowym odżywianiu, ale o odżywianiu samym w sobie.

Spis treści przedstawia się następująco:

1. Żywienie w sporcie - ogólny zarys
2. Energia do ćwiczeń
3. Odżywanie przed treningiem, w trakcie i po nim
4. Znaczenie białka w sporcie 
5. Witaminy i minerały
6. Suplementy sportowe
7. Nawodnienie
8. Tkanka tłuszczowa a tłuszcze w pożywieniu 
9.Utrata masy ciała
10. Przyrost masy ciała
11. Sportsmenki
12. Młody sportowiec 
13. Sportowiec wegetarianin 
14. Odżywianie w trakcie zawodów
15. Osobisty program odżywania 
16. Przepisy

Powiedzcie mi teraz, czy Anita Bean o czymś zapomniała istotnym wspomnieć - moim zdaniem poruszyła naprawdę każdy możliwy problem żywienia w sporcie. Podzieliła go na wszelkie najdrobniejsze detale, nie zapominając przy tym, o postawionym wcześniej pytaniu. Ponieważ ten przewodnik to po prostu odpowiedzi na nurtujące nas pytania! 

"Żywienie w sporcie" przedstawia się nie tylko ciekawie pod względem treści, ale także wizualnie. Najważniejsze informacje zawsze są wytłuszczone. Jest wiele ramek, schematów, ilustracji. Do tego każdy rozdział ma swój własny indywidualny rozdział, dzięki czemu, gdy będziemy poszukiwali istotnego dla nas tematu, po prostu poszukamy go po kolorach. Ponieważ jest to książka, którą będziemy używali przez całe nasze życie.

Gorąco polecam "Żywienie w sporcie. Kompletny przewodnik" Anity Bean wszystkim tym, którzy włączyli do swojego życia jakąkolwiek dziedzinę sportu. To pozycja idealna, by dowiedzieć się tego, co najważniejsze. Rzecz obowiązkowa dla każdego przyszłego dietetyka!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Żywienie w sporcie. Kompletny przewodnik

Autor: Anita Bean

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Premiera wydania: 2 czerwca 2014

Liczba stron: 360

Oprawa: Miękka 

Gatunek:Poradnik

Cena detaliczna: 59 zł

http://www.sklep.zysk.com.pl/sherlock-holmes-t-1.html

13 komentarzy:

  1. Ja od zawsze żyję aktywnie, sport to cała ja, ale nigdy nie bawiłam się w diety. Jem zdrowo, bo po prostu to lubię, więc chyba nie skorzystam z poradnika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój jedyny "sport" to chyba pisanie na klawiaturze i zmienianie kanałów w tv :P Ale tak serio to czasami trochę ćwiczę, jednak nie jakoś strasznie mocno, bo na to mi zdrowie nie pozwala, a poradniki nie są książkami, po które sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie przeczytam w tej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej ta książka nie jest dla mnie. Jedyne ćwiczenia, jakie wykonuję to brzuszki, gdy podnoszę się na łóżku, a potem znowu się kładę. ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Sport i ja to dwa przeciwstawne bieguny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ciwczyc, ale niestety ostatnio się zapuściłam. I przyznam, chętnie bym książkę poznała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To zdecydowanie nie dla mnie ;) namęczyłabym się przy czytaniu

    OdpowiedzUsuń
  8. Kosmiczna cena. Choć pierwszy raz spotykam się z książką, która jest poradnikiem dla wegetarian. Zastanowię się ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię wysiłku fizycznego, więc to raczej książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. O nie, takie książki są mi niepotrzebne i zwyczajnie mnie nie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ty razem książka zupełnie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie ta książka zaciekawiła. Mimo iż nie uprawiam może bardzo intensywnego sportu, to jestem ciekawa porad przedstawionych w tej książce. W dodatku bardzo lubię, jak tekst jest przejrzysty, a całość bardzo czytelna i zrozumiała :D
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że książka może być ciekawa, ale chyba nie dla mnie :D Co prawda ostatnio polubiłam wysiłek fizyczny, ale raczej książka nie jest mi potrzebna :)

    OdpowiedzUsuń