środa, 20 września 2017

Zerwij z nią! - Ewa Nowak

Ewa Nowak to nazwisko, które należy znać. Z zawodu jest pedagogiem-terapeutą. Książki dla młodzieży pisze od kilkunastu lat. Moim zdaniem nie wszystkie są na tym samym poziomie - raz jest lepiej, raz jest gorzej. Jak wyszło z jej najnowsza powieścią - Zerwij z nią!?


Jacek pochodzi z rozbitej rodziny. Emilka jest oczkiem w głowie rodziców, ma przejąć rodzinny interes. Wpadają na siebie przypadkiem. Spragnieni ciepła i akceptacji, zakochują się w sobie... lecz rodzice nie chcą, by ta para ze sobą była. Czy miłość nastolatków zniesie taką próbę? W jakim stopniu rodzice mogą ingerować w życie i wybory własnych dzieci? Jak bardzo te wybory mogą zaważyć na ich losie?

Zerwij z nią! to opowieść w dużej mierze o miłości. Uczuciu, które nie jest wyrażane w pocałunkach, przytulasach czy słodkich słowach. W powieściach Ewy Nowak to uczucie jest przedstawione inaczej - dojrzalej, z okruchem psychologii. Autorka pomiędzy wersami ukazuje prawdę o Jacku i Emilii, a od niej możemy się wiele nauczyć. Związek pomiędzy Jackiem i Emilią nie jest prosty, ale szczery i prawdziwy.

Niestety Zerwij z nią nie spełniło moich wymagań. Przy czym - po Błahostce i kamyku -  nie miałam ich zbyt wielkich. Podobało mi się to, że autorka osadza akcję w Polsce. Tyle że nasz kraj jest tutaj jakiś zimny, szary i ponury. I ja wiem, że Jacek pochodzi z takiej, a nie innej rodziny, ale mimo to coś mi tutaj nie pasowało. Przedramatyzowano tu niektóre kwestie - choć to może być tylko i wyłącznie moje odczucie.

Powieść została napisana lekkim stylem. Język autorki jest prosty i przystosowany do odbiorcy. Zerwij z nią! czyta się szybko, jeżeli nie błyskawicznie. To jedynie ponad 200 stron. Nie wiadomo kiedy, czytelnik jest po lekturze. Mądrzejszy o okruchy psychologii.

Zerwij z nią! okazało się niewymagającą lekturą. Czymś, do czego niestety nie powrócę, ale nie mogę nie powiedzieć, że czytało mi się tę powieść źle. Mam tylko cichą nadzieję, że pani Nowak jeszcze raz powtórzy podobny wyczyn, jakim jest dla mnie Bardzo biała wrona.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł:Zerwij z nią!
Autor:Ewa Nowak
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 30. sierpnia 2017
Liczba stron:288
Oprawa: Miękka
Grupa docelowa: 16+
Kategoria: Familijna
http://egmont.pl/

7 komentarzy:

  1. Autorkę oczywiście znam, jednak nie miałam okazji jeszcze poznać jej twórczości. Twoja opinia o książce nie sprawiła, abym w najbliższym czasie chciała to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię Ewę Nowak, zwłaszcza tę "starą" z serii Miętowej :) Teraz coraz rzadziej sięgam po jej książki, przeważnie wtedy gdy czyta młodsza siostra. Gdy będę miała możliwość, dam szansę również tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam autorki i niestety po tę książkę raczej nie sięgnę. Ale kto wie, może po inne kiedyś mi się uda.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam kiedyś książkę tej autorki i mi się spodobała, jednak teraz raczej nie sięgnę :/ Coś czuję, że mogłabym się zawieść :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazwisko należy znać, a ja niestety nie znam. Muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam Ewę Nowak (oczywiście nie osobiście xD), przeczytałam trochę jej książek i przyznam, że "Bransoletka" bardzo mi się spodobała! Ten tytuł jednak sobie odpuszczę, skoro w Twoich oczach nie wypadł najlepiej (tym bardziej, że według Twojej grupy docelowej jestem za młoda :P). ;)

    OdpowiedzUsuń