poniedziałek, 11 maja 2015

Obca - Diana Gabaldon

Przyznajcie się - kto z was nie słyszał nazwiska Diana Gabaldon? Albo lepiej - kto z was nie miał żadnej styczności z jej bestsellerową serią o podróżach w czasie? Ja muszę wyznać, iż po raz pierwszy wpadłam na napisaną przez nią historię w postaci serialu. Jako że bardzo mi się spodobał (serio! Jest znakomity!), musiałam też sięgnąć po książkę!

Jest rok 1945 rok. Nareszcie skończył się najgorszy okres w życiu Claire Randall - która była brytyjską sanitariuszką w czasie II wojny światowej - oraz jej męża, Franka, miłośnika historii, a na czas konfliktu - żołnierz. Teraz muszą na nowo odnaleźć się w otaczającej ich rzeczywistości.

Obydwoje udają się na zasłużone wakacje do Szkocji. Na nowo poznają się z Frankiem, na nowo zaczynają się kochać, wspierać. Wszystko wydaje się zmierzać ku upragnionemu szczęściu, gdy wtem na spacerze natrafiają na kamienny krąg. Claire dotyka głazu i - nie wiadomo kiedy, nie wiadomo jak - zostaje przeniesiona do roku 1743. Tym samym trafia w sam środek intryg właścicieli ziemskich i knowań szpiegów, które zagrażają jej życiu, ale i mogą złamać serce...

"Obca" to zaledwie pierwsza część historii, która rozciągnęła się już na osiem części! Po raz pierwszy ukazała się 1 czerwca 1991 roku. To saga osadzona w osiemnastowiecznej Szkocji. Każda z książek to niesamowicie grube tomiska niezapomnianych przygód, nietuzinkowych postaci oraz cudownej miłości!
 
Nie żartuję, ta książka nie bez powodu zdobyła fanów na całym świecie! Wielką tego zasługą jest świetna fabuła. Niby nic aż tak bardzo oryginalnego (każdy z nas zapewne zna minimum dwa tytuły o podróżowaniu w czasie, które mógłby wymienić obudzony o drugiej nad ranem), a mimo to "Obca" wyróżnia się w tłumie. Przede wszystkim chodzi tutaj o akcję, która pędzi jak szalona. Czytelnik z trudem potrafi oderwać się od przygód Claire i jej nowych osiemnastowiecznych znajomych.

Z mojej strony polecam także serial "Outlander"  nakręcony na podstawie tej bestsellerowej książki! Jest fenomenalny! 

Bohaterów jest tu bez liku, a każdy z nich jest niesamowicie oryginalny. W trakcie trwania historii możemy poznać wszystkich zarówno od tej dobrej strony, jak i od tej złej, lecz - rzecz jasna - na początku najważniejsza jest główna bohaterka. Uraduje wielu z was zatem fakt, iż Claire Randall nie jest postacią irytującą. Wręcz przeciwnie - to bardzo pomysłowa, zaradna i inteligenta kobieta, której nie obcy jest strach o własne życie. Dzięki umiejętnościom medycznym, jakie nabyła podczas II wojny światowej stała się osobą, którą można podziwiać.

Całość tego ponad 700-stronnicowego dzieła została podzielona na siedem części, pomiędzy nimi natomiast są oczywiście rozdziały. Diana Gabaldon okazała się bardzo dobrą pisarką, której słowa zapisane na papier idealnie oddają uczucia, myśli i czyny bohaterów. Jak już wcześniej mówiłam - "Obcą" się po prostu wchłania!

Polecam tę książkę wszystkim tym, którzy chcieliby udać się na podróż w czasie. "Obca" to niesamowita historia o trudnej miłości, trudnych powrotach oraz trudnym życiu, które trzeba przeżyć bez względu na koszty. Osobiście nie mogę się doczekać kolejny części sagi!

Świetna para!!! Kibicowałam im od początku!

Diana Gabaldon - biolog, ekolog, wykładowca uniwersytecki. Oszałamiającą karierę literacką rozpoczęła przygodowo-historyczną powieścią "Obca". Następne części sagi o podróżującej w czasie Claire Randall, nagradzane i tłumaczone na wiele języków, zajmowały najwyższe miejsca na listach bestsellerów całego świata i rozeszły się w łącznym nakładzie 18 milionów egzemplarzy!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Obca
Tytuł oryginalny: Outlander
Autor: Diana Gabaldon
Tłumaczenie:Maciejka Mazan
Wydawnictwo: Świat Książki
Seria: Obca #1
Data wydania oryginału: 1.06.1991
Data omawianego wydania: 2015
Liczba stron: 712
Oprawa: Miękka
http://wydawnictwoswiatksiazki.pl/Gatunek: Przygodowy

19 komentarzy:

  1. Kurcze, jak mogłam nie słyszeć o tej książce?! Sam serial jest na mojej liście "do obejrzenia po maturze" ;) Muszę zapamiętać ten tytuł, bo wydaje się być świetną lekturą :)

    Zapraszam subiektywnie-o-kulturze.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o autorce, ani o tej serii. Z chęcią przeczytam, bardzo lubię motyw podróży w czasie. Zapiszę tytuł :) A potem serial.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dzisiaj kupiłam sobie tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam nigdy wcześniej o tej książce, ale jakoś nie jestem nią zainteresowana. Po prostu obecnie poszukuję czegoś innego gatunkowo.
    ps. bardzo podoba mi się twój nagłówek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję, że może mi się spodobać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ja nie słyszałam o autorce, teraz widzę że wiele traciłam. Koniecznie muszę się rozejrzeć za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam okazję oglądnąć kilka odcinków serialu, który wprost mnie zauroczył. A już zwłaszcza oddanie świata przedstawionego z wszystkimi szczegółami. Mam nadzieję, że dla mnie książka też będzie świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie mam w planach. Uwielbiam książki o trudnej miłości :))
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę, po prostu muszę poznać tę książkę:) Chyba zaraz, bez żadnych skrupułów ją kupię;)

    OdpowiedzUsuń
  10. OCzywiście nie znam ani książki, ani serialu, ale lubię takie klimaty- na pewno poszukam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fabuła mnie zaintrygowała. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Poszukuję ogromnie tej pozycji, jestem jej bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno temu dowiedziałam się o tej serii i nabrałam ochoty na jej poznanie, ale miałam trudności ze skompletowaniem całego cyklu, więc odpuściłam. Teraz chyba znów wrócę do polowania na książki Gabaldon, zwłaszcza że i serial chciałabym zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zaczęłam od serialu, bo wówczas książki były niedostępne/potwornie drogie.Teraz powoli kolekcjonuję serię, bo chcę poznać całą historię Claire :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się ciekawa :D

    MÓJ BLOG - GALERIA KSIĄŻEK

    OdpowiedzUsuń
  16. Od jakiegoś czasu mam ją w domu, ale póki co ogranicza mnie brak czasu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaczęłam od serialu, potem przyszedł czas na książkę. Obcej nie dostałam, więc przeszłam od razu do Podróżniczki. Trochę nie po kolei.

    OdpowiedzUsuń
  18. serial jest po prostu wspaniały, szkoda, ze nie wszystkich odcinków - jeden sezon 16 odcinków i drugi -dwa. moze ktoś wie, jak zdobyć resztę? koniecznie chce także przeczytać książkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ dopiero co wychodzą odcinki :D
      Drugi sezon właśnie jest emitowany ;)

      Usuń