środa, 13 maja 2015

Śmiertelna klątwa - Agata Christie

Jeżeli poszukujecie krótkiej, niezobowiązującej lektury na jedno popołudnie - "Śmiertelna klątwa" to po prostu wymarzona lektura. To właśnie po nią sięgnęłam, relaksując się na wsi na łonie natury. Zaczęłam czytać... i nie mogłam się oderwać!

"Śmiertelna klątwa" to zbiór ośmiu opowiadań poświęcony w większości historii starszej pani detektyw-amator - pannie Jane Marple.  Ostatecznie rozwiązywanie zagadek oraz podążanie za "śladem" jest najlepszym sposobem na zabicie nudy oraz na poprawę samopoczucia. Książka została wydana dopiero po śmierci autorki w 1979 roku.

To jedna z najkrótszych książek, jakie wyszły spod pióra cenionej Królowej Kryminału. "Śmiertelna klątwa" liczy zaledwie ponad sto stron, a same pojedyncze opowiadania zamykają się - w zależności od danej historii - w dziesięciu do dwudziestu stron. Lecz to przecież sama Agata Christie, a jeżeli o tę autorkę chodzi nie ma się co bać - liczba stron jej nie ogranicza tak naprawdę, a sama historie - choć krótkie - robią pozytywne wrażenie na czytelniku i pozostają w jego pamięci na dłużej!

Rozdziały mają następujące tytuły: Azyl; Dziwny żart; Narzędzie zbrodni; Śmiertelna klątwa; Idealna służąca; Opowiadanie panny Marple; Lalka krawcowej oraz Mroczne odbicie. Możecie mi wierzyć, iż te krótkie historie często poruszają wyobraźnię równie dobrze, jakby to były całe powieści. Dotkniemy tutaj sprawy morderstwa, samobójstwa, spadku, kłamstwa... Motywy są najróżniejsze, a warto doczytać te krótkie opowieści do samego końca - by je nie tylko poznać, ale również zrozumieć!

Cały tomik czyta się błyskawicznie, często nawet nie czując przewracających się stron. Zawdzięczamy to talentowi Agaty Christie i jej lekkiemu, często żartobliwemu stylowi pisania. "Śmiertelną klątwę" pochłania się jak dobry deserek. To pozycja idealna dla zapracowanego czytelnika, który nie znajduje czasu na dłuższe kryminały, które pobudzą jego "szare komóreczki".

Ciekawostką może być dla wielu informacja, iż historia zawarta w opowiadaniu: "Śmiertelna klątwa" ma swoje rozwinięcie w powieści: "Noc i mrok". Dlatego też - by się dowiedzieć ciągu dalszego koniecznie będę musiała sięgnąć po tę powieść, podobnie jak każdy sam będzie musiał zmierzyć się z tym zbiorkiem. Polecam szczególnie tym, którzy szukają czegoś krótkiego i niezobowiązującego! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Śmiertelna klątwa
Tytuł oryginalny:  Miss Marple's Final Cases 
Autor: Agata Christie 
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data wydania oryginału: 1979
Liczba stron:106
http://na-tropie-agathy.blogspot.com/Gatunek:Kryminał
Recenzja dla bloga: Na tropie Agathy

16 komentarzy:

  1. kurcze miałam książkę w ręku, ale stwierdziłam, że tym razem za dużo wypożyczyłam i tą wezmę następnym razem.. żałuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się okładka tego wydania. Taka nietypowa:) A książkę będę miała na uwadze, jak tylko znów zamarzą mi się kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta pozycja może być dla mnie dobrym początkiem i pierwszym spotkaniem z twórczością pisarki. Zobaczymy...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za opowiadaniami, wolę dłuższe formy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie króciutka. Z chęcią przeczytam, a jak mi przypadnie do gustu, to sięgnę po kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham wszystkie książki Agathy Christie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nastepna pozycja na liście do przeczytania. Może jeszcze w tym miesiącu sie za nią zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze tej książki Christie i zdecydowanie muszę się za nią jak najszybciej zabrać :D
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. O rany, trochę Ci zazdroszczę tych wszystkich książek Christie, bo u mnie zdobywanie ich idzie strasznie powoli :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam ;) Co prawda wolę Christie w dłuższych formach, ale i opowiadaniami nie pogardzę, bo to przecież Christie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytalam kilka ksiazek pani Christie, lecz nie jest to do konca ten styl, ktory przemawia do mnie, mimo iz wiekszosc czytanych przeze mnie ksiazek, to wlasnie kryminaly...

    OdpowiedzUsuń
  12. Odnośnie mojego konkursu na blogu: Zapomniałam dodać jeszcze jednego punktu do zgłoszenia. Proszę Cię abyś napisała jaką książkę chcesz wygrać :). Przepraszam za zamieszanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka jakoś nie za bardzo przypadła mi do gustu, jednak moje nastawienie mogło być w sporej mierze spowodowane tym, że wypożyczając ją z biblioteki nie wiedziałam, że jest to zbiór opowiadań. Chętnie rozejrzę się za "Nocą i mrokiem", by poznać dalszy ciąg "Śmiertelnej klątwy". ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wchodzę na Twojego bloga a tu taki piękny wygląd mnie wita!
    Mam ochotę przeczytać tą pozycje :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń